«رئیسی» هشتمین رئیس جمهور ایران شد
«رئیسی» هشتمین رئیس جمهور ایران شد
سید ابراهیم رئیسی حد نصاب لازم آرا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش شهریاریها ،  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۷ صبح روز جمعه، بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۲ بامداد امروز شنبه، بیست و نهم خردادماه ادامه داشت که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور ساعت ۱۱ صبح امروز در نشست خبری اعلام کرد: براساس تنظیم بیش از ۹۰ درصد از صورت‌جلسه شعب سراسر کشور، براساس تعرفه‌های مصرفی، ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از همطونان در این حماسه بزرگ مشارکت داشتند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز شمارش و تجمیع آرا، خصوصا در شعباتی که تا بامداد مشغول کسب آرای مردم بودند، این نتیجه، نتیجه اولیه تلقی می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در این میان، سید ابراهیم رئیسی با بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی میرقائد با بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای ، ناصر همتی با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حدود یک‌میلیون رای، مجموع آرا را تا الان کسب کردند.

عرف یادآور شد: تا ساعت ۱۱ امروز شنبه این آمار اعلام شده و هر زمان شمارش آرا به پایان رسید، وزیر کشور آن را اعلام خواهند کرد.

 

بنابر این گزارش تعداد آرای سفید و باطله و همچنین کل آرای مأخوذه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران هنوز اعلام نشده، اما با توجه به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیش از ۶۲ درصد آرا را تاکنون به دست آورده، ریاست جمهوری وی قطعی شده است.