دیدار با امام جمعه و طلاب شهرستان شهریار
دیدار با امام جمعه و طلاب شهرستان شهریار
شهریاریها - مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران با امام جمعه، مسئول رسیدگی به امور مساجد و مدیر و طلاب حوزه علمیه شهرستان شهریار دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شهریاریها ،در ادامه سفرهای دوره‌ای مدیرکل مرکز خدمات استان به شهرستان‌های تهران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری مدیر کل مرکز خدمات استان به همراه حجج اسلام ابراهیمی معاون خانواده و امور فرهنگی و شاملی معاون سلامت و امور بیمه‌های این مرکز ضمن حضور در شهرستان شهریار با امام جمعه، مسئول رسیدگی به امور مساجد و مدیر و طلاب مدرسه علمیه شهریار دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهرستان شهریار پس از شنیدن توضیحات مدیر کل مرکز خدمات استان در خصوص برنامه‌های مرکز خدمات، از اجرای طرح هدفمندی ارائه خدمات به طلاب و روحانیون و گام مؤثر این طرح در معیشت طلاب تقدیر کرد.

مدیرکل مرکز خدمات استان در نشست صمیمی با مدیر و طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه‌السلام شهریار گفت: از محیط حجره استفاده کنید و وقت خود را صرف خودسازی و تهذیب نفس نمایید.

خودسازی در ایام جوانی امکان‌پذیر است و تا زمانی که در ایام حجره نشینی نتوانیم خودمان را بسازیم در ایام میان سالی و اشتغال به کار نخواهیم توانست. حداقل یک زبان خارجی یاد بگیرید و علم روز را هم در کنار طلبگی مسلط باشید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه این نشست ضمن بیان شرایط بیمه تأمین اجتماعی برای طلاب و روحانیون تازه وارد به حوزه گفت: بهره‌مندی طلاب متأهل جدیدالورود به حوزه از خدمات مرکز و وام و بیمه تأمین اجتماعی افزایش یافته است و طلاب جدیدالورود حتماً باید سنجش سلامت شوند.

مدیرکل مرکز خدمات استان بعد از معرفی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و رویکرد جدید مرکز مبنی بر ارائه خدمات غیر حضوری در بستر آی تی افزود: درگاه سامانه سخا برای طلاب ایجاد شده است که طلبه بدون حضور در مرکز بتواند خدمات خود را دریافت نماید و با این روش در هزینه‌ها و وقت طلاب صرفه‌جویی می‌شود و آنها باید تمام همت و تلاش خود را برای کسب علم و دانش انجام دهند.

وی گفت: یکشنبه‌های هر هفته از ساعت 8 الی 11:30 دیدار عمومی با مدیر مرکز خدمات تهران برقرار است و طلاب و روحانیون عزیز می‌توانند به صورت تلفنی و یا با حضور در مرکز خدمات با مدیر دیدار و درخواست‌های خود را مطرح نمایند.

در ادامه این دیدار، پرسش و پاسخ طلاب و مدیر مرکز خدمات استان در فضای صمیمی و طلبگی انجام شد.

در این دیدار آقای مجتبی علیرضا لو حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه که مقام کشوری دارد مورد تقدیر مدیر کل مرکز خدمات استان تهران قرار گرفت.