دکترناجی:مشارکت بالای داوطلبان نشان از افزایش میل به تعیین سرنوشت است
دکترناجی:مشارکت بالای داوطلبان نشان از افزایش میل به تعیین سرنوشت است

شهریاریها : سعید ناجی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: اینک زمان پایان ثبت نام در حوزه‌های انتخابیه است و اگر کسی در ستاد باشد مراحل ثبت‌نامش تا پایان انجام خواهد شد و در چند لحظه قبل از زمان اتمام قانونی ثبت نام نیز یک داوطلب به محل ستاد […]

ناجیشهریاریها : سعید ناجی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: اینک زمان پایان ثبت نام در حوزه‌های انتخابیه است و اگر کسی در ستاد باشد مراحل ثبت‌نامش تا پایان انجام خواهد شد و در چند لحظه قبل از زمان اتمام قانونی ثبت نام نیز یک داوطلب به محل ستاد انتخابات شهرستان شهریار مراجعه کرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مراحلی که انجام شد انتخاب هیئت اجرایی بود که فرمانداری ۳۰ نفر از افراد معتمد منطقه را به هیئت نظارت معرفی کرد و نظرات اعمال شد، براساس ترمیمی که صورت گرفت و انتخاباتی داخلی که بین معتمدین صورت گرفت هشت نفر از میان این ۳۰ نفر انتخاب و به عنوان هیئت اجرایی انتخاب شدند.

فرماندار شهرستان شهریار گفت: بر اساس توافقی که انجام شد و ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری عهده‌دار انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز شد و این هیئت هشت‌ نفره در کنار اعضای اداری مختص به خودش هر دو انتخابات را برگزار می‌کند.

ناجی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که صورت گرفت برگزاری جلسات در جهت تعامل هر چه بیشتر نزدیک‌تر کردن افکار در انتخابات با هیئت نظارت بود که جلسات بسیار ارزنده و مناسبی بود و اولین جلسه هیئت اجرایی هم طی روزهای گذشته داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور اعضای هیئت اجرایی برگزار شد، مباحث مقدماتی در رابطه با شعب بررسی و مأموریت‌ها نیز تعریف شد و همچنین در این حوزه انتخابیه تقریباً ۲۵۰ شعبه خواهیم داشت البته شعب به طور کارشناسانه در حال بررسی و پس از تعیین هیئت اجرایی تعداد نهایی را اعلام خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان شهریار گفت: موضوع بعدی ثبت نام داوطلبان بود که از روز نخست ثبت نام عوامل  ستاد انتخابات در موقعیت خود مستقر شده و سیستم‌های رایانه‌ای مورد نیاز نیز فراهم و فعال شد و هیئت نظارت نیز در محل تعیین‌شده مستقر شدند و افراد شاخص و کمتر شناخته‌شده نیز با حضور در محل ستاد کار ثبت نام خود را از همان آغازین روز ثبت نام انجام دادند.

ناجی ادامه داد: تا پایان زمان ثبت نام که یک هفته بود و تعداد قابل توجهی نیز کاندیدا برای  ثبت نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتیم تا این لحظه ۷۶ نفر ثبت‌نامشان به طور کامل به سرانجام رسیده است که از این تعداد ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که ۲۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم و اقبالشان نسبت به تأثیرگذاری و ضرورت این تأثیرگذاری در تعیین سرنوشت منطقه و کشور افزایش پیدا کرده است که بسیار ارزنده است و در این افزایش مشارکت حضور بانوان نیز محسوس است و این مهم را باید به فال نیک بگیریم، چراکه به واقع نشانگر حس اعتماد بیشتر بین دولت و ملت است و در انتخابات نیز به طور حتم تأثیرگذار خواهد بود.

فرماندار شهرستان شهریار و رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پیوندها هر چه بیشتر و عمیق‌تر شود می‌تواند باعث افزایش امید و نشاط در جامعه و توسعه و پیشرفت و تثبیت هر چه بیشتر  این مهم را به دنبال خواهد داشت.

ناجی ادامه داد: شهرستان شهریار به عنوان مرکز شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد است و جمعیتی که در این سه شهرستان ساکن هستند حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند که در دل خود ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط برای رأی دادن را در خود جای داده است و رشد جمعیتی که این شهرستان با آن روبه‌رو است خود باعث رشد رأی خواهد بود.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این درصد افزایش و رشد جمعیت و افزایش مشارکت این نتیجه را در بر دارد که افزایش حضور در انتخابات نیز صورت خواهد گرفت که بسیار ارزنده است.

فرماندار شهریار بیان کرد: در روزهای آینده نیز همزمان با زمان تأیید صلاحیت‌ها جلسات مربوطه به منظور بررسی و تثبیت شعب و محل آنها برگزار خواهد شد و همچنین نیازهای شعب سیار نیز بررسی و تعیین خواهد و همزمان بررسی صلاحیت کاندیداها نیز دنبال خواهد شد.

ناجی در پایان متذکر شد: فرایند تأیید صلاحیت پس از طی کردن مهلت قانونی منجر به ارسال نتیجه به هیئت نظارت خواهد شد و بعد از آن مراحل تعیین صلاحیت در شورای نگهبان پیگیری خواهد شد و ما نیز برنامه‌های تعیین‌شده را نیز در ادامه زمان تا فرا رسیدن زمان انتخابات با تمام تلاش و توان انجام خواهیم داد.