دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس برگزار شد
دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس برگزار شد

شهریاریها : دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور مسئولان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی و با حضور فرماندار و دیگر اعضای شورا  برگزار شد، در ابتدای نشست فرماندار شهرستان قدس با تبریک عید فطر و روز خبرنگار  […]

متفرقهشهریاریها : دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی و با حضور فرماندار و دیگر اعضای شورا  برگزار شد، در ابتدای نشست فرماندار شهرستان قدس با تبریک عید فطر و روز خبرنگار  اظهار داشت: فرهنگ و تمدن بی‌نظیر اسلامی، ایرانی و جلوه های درخشان آن همواره نقطه اتکاء مردم این سرزمین و عامل حفظ وحدت و صیانت از زندگی توأم با استقلال و سربلندی ملت ما بوده است.

ناصر آذریفر افزود: با توجه به این سابقه تاریخی و هویتی، فرهنگ و مسائل مرتبط با آن به عنوان اصلی ترین دغدغه انقلاب اسلامی مردم ایران همیشه مورد توجه مسئولان عالی‌رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین شهرستان قدس قرار داشته است.

این مسئول عنوان کرد: از این رو وظیفه همه مسئولان که با تلاش در پی شکوفایی هرچه بیشتر فرهنگ در کشور و شهرستان باشند و یکی از راه هایی که می تواند به این مهم کمک کند رابطه و تعامل دوسویه بین مسئولان و خبرنگاران است.

ادارات مباحث فرهنگی خود را بهبود بخشند

در ادامه امام جمعه شهرستان قدس اظهار داشت: طی ماه مبارک رمضان تمام نهاهای فرهنگی و رسانه‌ها  در راستای ترویج اهمیت رزق حلال قدم بردارشتند چرا که در این ماه افراد از معنویت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند این عادت پسندیده را در خود ایجاد و در باقی ایام سال نیز در مسیر صحیح گام بردارند.

حجت الاسلام ابوالقاسم میراحمدی افزود: حال که این فضای معنوی و روحانی در جامعه بوجود آمده وظیفه مسئولین است که این فضا را حفظ کنند و هر اداره ای باید در زیر مجموعه خود مسایل فرهنگی را بهبود بخشد، آن هم در زمانی که اسلام با چالش عظیم به نام مصر دست در گریبان است، همان طور که رهبری فرمودند هر آن در مصر احتمال وقوع جنگ داخلی وجود دارد که ممکن است ترکش های این اتفاق به ایران هم برسد و مسئولین باید کاملا مراقب این مسایل باشند.

سپس رضا کرم آبیان رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی قدس، گزارشی از عملکرد این نهاد در ماه مبارک رمضان ارائه داد: حمایت از کانون فرهنگی مساجد و پرداخت مبالغی برای تجهیزآن ها، ایجاد و تجهیز کتابخانه مساجد و تقدیر از خردسالان حافظ قرآن کریم از جمله این اقدامات است.

محسن چیبایی شهردار قدس نیز از عملکرد شهرداری و سازمان های زیر مجموعه آن در ماه رمضان اعلام کرد: برگزاری 15 شب مراسم جشن رمضان در محله های کاووسیه، ولیعصر، خاکسار و شهرک ابریشم که با استقبال مردم روبرو بود، جز خوانی روزانه در مصلی، برگزاری مراسم شب قدر در مصلی، همکاری و مساعدت در برگزاری جشن های گلریزان  و نیکو کاری، اجرای برنامه های شاد و موسیقی و مسابقه برای کودکان در روز قدس.

مشکل امنیتی در ماه رمضان در قدس به وجود نیامد

حجت اله کرمی زند گفت: نیروی انتظامی دو وظیفه دارد یکی وظیفه ذاتی و دیگری غیر ذاتی که اعم از چاپ و نصب بنر، پخش بروشور و پیامک.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت: در ماه رمضان هیچ گونه مشکل امنیتی در شهرستان بوجود نیامد، اما مورادی که طی چند ماه گذشته 37 هزار و200 قطعه سی دی غیر مجاز، مشروبات الکلی دست ساز و خارجی کشف و 35 مورد اماکن شدند.

وی افزود: 750 مورد تذکر لسانی راجع به بدحجابی، 45 مورد بازدید از آرایشگاه های زنانه، 65 مورد بازدید از فروشگاه های لوازم آرایشی و تحویل 369 نفر از افاغنه به کمپ ورامین از دیگر اقدامات است.

برگزاری نمایشگاه کتاب در قدس

فهیمه اطهری مسئول کتابخانه های عمومی قدس، با اشاره به فعالیت های کتابخانه های شهرستان در ماه رمضان اظهار داشت: برگزاری کلاس قرآن در همه مقاطع سنی که منجر به دو برابر شدن اعضای کتابخانه جوادالائمه شد، ختم قرآن به همراه قاری و آموزش احکام در کتابخانه ها، برگزاری مراسم عذاداری و افطاری برای ایتام در شب شهادت امام علی(ع) از جمله این اقدامات است.

وی گفت: طی هفته آینده برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه نقاشی برای کودکان، نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس و مسابقه کتابخوانی برای تمام سنین در دستور کار قرار گرفته است.