دمای هوا در البرز طی روزهای آینده کاهش می‌یابد
دمای هوا در البرز طی روزهای آینده کاهش می‌یابد

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس داده‌های علمی موجود و تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی احتمال می‌دهیم که در روزهای آینده دمای هوا در استان البرز بین سه تا پنج درجه کاهش یابد. وی تصریح کرد: پیش‌بینی کارشناسان اداره هواشناسی استان البرز برای روزهای آینده […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس داده‌های علمی موجود و تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی احتمال می‌دهیم که در روزهای آینده دمای هوا در استان البرز بین سه تا پنج درجه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی کارشناسان اداره هواشناسی استان البرز برای روزهای آینده این است که اکثر ساعات ما آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهیم داشت.

این مسئول افزود: با توجه به وزش باد و همچنین ابری بودن آسمان در برخی از ساعات به ویژه در ارتفاعات این احتمال وجود دارد که طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه چند درجه از دمای هوای استان کاهش یابد.

رحمانیان گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه ما دمای حدود 37 درجه را در شهرستان کرج تجربه کردیم و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای‌ سه‌شنبه و چهارشنبه این میزان به 34 و حتی 33 درجه بالای صفر کاهش یابد.

وی با اشاره به شرایط جوی مناطق کوهپایه‌ای و باغات استان البرز نیز گفت: این مناطق از جمله ارتفاعات و روستاهای تابع شهرستان طالقان و ساوجبلاغ به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای معتدل، همواره از هوای خنک‌تری نسبت به کرج برخوردار است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در مناطق روستایی و کوهپایه‌ای استان البرز مانند شهرستان طالقان و برخی از مناطق شهرستان ساوجبلاغ حدود 31 درجه بالای صفر باشد.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا روند خنک‌تر شدن هوا در البرز تداوم خواهد داشت؟ گفت: کاهش چند درجه‌ای آنهم در سطح 35 تا 37 درجه بالای صفر چندان تاثیرگذار نیست، به همین دلیل تا پایان مردادماه به احتمال همین شرایط را پیش رو خواهیم داشت.