دشت شقایق اختر آباد شهریار
دشت شقایق اختر آباد شهریار
روییدن شقایقهای سرخ و خود رو سالهای متمادی است که اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اختر آباد شهرستان شهریار زیبایی بی نظیری به این دشت می دهد

شهریاریها ، هرسال با رسیدن به اردیبهشت ماه یکی از شقایق نادر در جهان، در شهریار می روید و مردم علاقمند به طبیعت را به سوی این دشت سرخ می کشاند.

دشت شقایق یکی از جاذبه های گردشگری شهرستانهای شهریار و ملارد است که هر سال در اواسط اردیبهشت ماه زیبایی وصف ناپذیری را در این منطقه به وجود می آورد.

دشت شقایق که در دهستان اختر آباد در غرب شهرستان شهریار در ملارد قرار دارد، در فصل بهار به ویژه در اواسط اردیبهشت ماه میهمان شقایقهای وحشی است.

یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه دشت شقایق اختر آباد نام دارد که در دهستان اختر آباد و در فاصله 40 کیلومتری شهر ملارد و شهریار قرار گرفته است.

این مکان از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است و هر کسی با دیدن این دشت به وجد می آید. این دشت در ماه اردبیهشت و خرداد بیشترین زیبایی خود را دارد و صحنه ای فوق العاده را پدید می آورد.

این دشت به خاطر اینکه اطلاع رسانی خوبی انجام نشده در مورد آن ناشناخته باقی مانده است هر چند که از دیگر دشت های شقایق در ایران چیزی کم ندارد. در این منطقه علاوه بر دشت شقایقها بیش از 30 رشته قنات جاری و بیش از 20 اثر تاریخی فرهنگی وجود دارد.

موقعیت و ساختار دشت

این دشت از کوه ها و دره های گوناگون تشکیل شده است و در ماه هایی از سال زمین آن یکسره پوشیده از شقایق های قرمز می شود که نمایی ویژه را به وجود می آورد و بینندگان آن نمی توانند از دشت چشم بردارند و با دیدن این منظره هیجانی خاص پیدا می کنند.

مشاهده این صحنه می تواند رخوت زندگی شهری را از تن بشوید و حالتی سرخوش به وجود آورد. همین موضوعات است که باعث می شود که افراد زیادی علاقمند به دیدن این مکان باشند. شقایق عمر درازی ندارند به همین دلیلی برای دیدن آنها باید سریع اقدام کرد تا بتوان از این صحنه لذت وافر را برد.

این منطقه در سال هایی که بارندگی بیشتر است، از شقایق هایی زیادی بهره مند می شود که باعث می شود جلوه ای متفاوت را برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهد.

شقایق های وحشی و زیبا همه ساله صدها هکتار از اراضی دشت اختر آباد واقع در دامنه جنوبی کوه های جارو را می پوشاند و منظره چشم نوازی را برای دیدن و لذت بردن از طبیعت فراهم می کند.

در فصل بهار و با کاهش دما، دامنه کوه ها و تپه های زیبای اختر آباد ملارد به وسعت چندین هکتار پوشیده از گل های شقایقی می شود که سرخی آن از دور دست ها نیز قابل دیدن است،  به طوری که از دور احساس می شود که پارچه ای قرمز بر روی دشت گسترده شده است.

راه های دسترسی به دشت

اگر می خواهید سری به این دشت بزنید باید خود را به 40 کیلومتری شهر شهریار و 25 کیلومتری صفادشت برسانید تا بتوانید این منظره جذاب و هیجان انگیز را ببینید.

از شهریار که به سمت این مکان بروید باید رد ابتدا در اتوبان بوئین زهرا قرار بگیرید پس از 31 کیلومتر به پمپ گازی می رسید که از آنجا باید وارد بلوار قیچاق شوید و پس از 4 کیلومتر  وارد جاده شقایق می شوید و پس از گذر حدوداً 12 کیلومتر به این دشت می رسید.