دستگیری 22 نفر از اعضای یک شرکت هرمی در کرج
دستگیری 22 نفر از اعضای یک شرکت هرمی در کرج

شهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، حمیدرضا گل صباحی اظهار داشت: افرادی با تاسیس پنج دفتر در سطح شهرستان کرج با انجام ترفندها و روش‌های متقلبانه اقدام به عضوگیری و دریافت 150 میلیون تومان از این طریق کرده بودند. وی ادامه داد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر این که تعدادی از اعضا و […]

13910621000667_PhotoAشهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، حمیدرضا گل صباحی اظهار داشت: افرادی با تاسیس پنج دفتر در سطح شهرستان کرج با انجام ترفندها و روش‌های متقلبانه اقدام به عضوگیری و دریافت 150 میلیون تومان از این طریق کرده بودند.

وی ادامه داد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر این که تعدادی از اعضا و سر شاخه‌های یک شرکت هرمی از شهرهای مختلف کشور به شهرستان کرج آمده و با دایر کردن دفاتری در این شهر در حال فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد زیر مجموعه خود می‌باشند پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

این مسئول گفت: از آنجایی که آدرس یکی از این دفاتر در محدوده بلوار حدادی مورد شناسایی قرار گرفته بود ابتدا جهت اطمینان از صحت و سقم موضوع اکیپی از کارکنان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری جهت بررسی به آدرس مذکور اعزام که پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت متوجه رفت و آمدهای مشکوکی به ساختمان مورد نظر شدند.

گل صباحی افزود: طی چندین روز مراقبت و تحت نظر قرار دادن محل مورد نظر تعدادی از افراد شرکت هرمی شناسایی و مشخص شد که اعضای این دفتر جهت ارتباط با سایر اعضا دفاتر دیگر در پارک‌های سطح شهر جلساتی را برگزار می‌کنند که طی چندین هفته پیگیری و تعقیب تعداد چهار دفتر دیگر در باغستان، شاهین ویلا، حیدرآباد و چهارراه مصباح شناسایی شد.

وی بیان داشت: پس از اطمینان از فعالیت مجرمانه این اعضا بلافاصله پس از هماهنگی با مقام قضایی چندین اکیپ از ماموران زبده پلیس آگاهی به صورت همزمان و پس از اطلاع از اینکه سر شاخه‌های این شرکت در حال آموزش افراد زیر مجموعه خود می‌باشند طی چندین عملیات غافلگیرانه پس از ورود به دفاتر مورد نظر 22 نفر از اعضای شرکت‌های هرمی را دستگیر و در بازرسی از آنجا تعداد زیادی کتب و سی دی آموزشی را کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران پلیس اعتراف کردند که همگی آنها از استان‌های غربی و شمالی کشور به کرج آمده و هر کدام با پرداخت 4 تا 6 میلیون تومان به سرشاخه‌ها و عضویت در یک شرکت هرمی داخلی وابسته به یک کمپانی در خارج از کشور پس از دیدن آموزش‌های لازم اقدام به عضوگیری در این شرکت می‌کنند.

به گفته وی در تحقیقات نهایی از متهمان مشخص شد که عضو اصلی و سر شاخه این باند یکی از افراد دستگیر شده به نام «م- ق» می‌باشد و مبالغی که تا کنون توسط سرشاخه‌ها و از اعضای این شرکت هرمی دریافت شده است 150 میلیون تومان تخمین زده شد.