دستگیری 11 شکارچی در مناطق شکار ممنوع استان البرز
دستگیری 11 شکارچی در مناطق شکار ممنوع استان البرز

شهریاریها : حسن پسندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز دارای حیات وحش، منابع طبیعی و زیست محیطی مستعد و مطلوبی است که همه باید برای حفظ آن تلاش کنند. وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما حراست از زیستگاه‌های طبیعی استان و حیوانات موجود است که برای این […]

13920709000371_PhotoAشهریاریها : حسن پسندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز دارای حیات وحش، منابع طبیعی و زیست محیطی مستعد و مطلوبی است که همه باید برای حفظ آن تلاش کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما حراست از زیستگاه‌های طبیعی استان و حیوانات موجود است که برای این امر نظارت‌ها و اقدامات خوبی به طور مداوم انجام می‌شود.

این مسئول افزود: به عنوان نمونه بخشی از محیط زیست استان به عنوان مناطق حفاظت شده قلمداد می‌شود که این امر برای حمایت از گونه‌های مختلف حیوانی و حراست از منابع خدادادی است.

پسندیده با تاکید بر اینکه خسارت در حوزه محیط زیست بسیار سخت جبران می‌شود، گفت: برخی مواقع خسارات وارده جبران‌ناپذیر است لذا مردم از ما انتظار دارند که در این حوزه قاطعانه عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود قوانین شفافی که داریم و تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد باز هم شاهد هستیم که عده‌‌ای بدون توجه به منافع مردم استان و منافع کشور قانون را زیر پا گذاشته و به صورت غیرمجاز دست به شکار حیوانات می‌زنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار کرد: به عنوان نمونه طی روزهای اخیر محیط‌بانان در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که داشتند، متوجه شدند که عده‌ای بدون مجوز در مناطق شکار ممنوع شهرستان طالقان مشغول شکار هستند.

پسندیده تصریح کرد: لذا بلافاصله محیط‌بانان حاضر در منطقه حفاظت شده شهرستان طالقان به چند گروه تقسیم شدند و پس از چند ساعت گشت‌زنی در این مناطق چند شکارچی غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات که روز جمعه انجام شد، در منطقه حفاظت شده آسفاران از توابع شهرستان طالقان 5 شکارچی غیرمجاز که با سلاح اقدام به شکار پرندگان ممنوعه می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اضافه کرد: همچنین چند ساعت بعد 6 شکارچی غیرمجاز دیگر نیز در منطقه حفاظت شده پرگه طالقان شناسایی و حین شکار دستگیر شدند.

پسندیده در پاسخ به این پرسش که چه برخوردی با این شکارچیان صورت خواهد گرفت، گفت: این افراد چند تخلف از جمله ورود به مناطق شکار ممنوع، عدم داشتن مجوز، شکار غیر‌مجاز و بالاخره شکار پرندگان حفاظت شده را انجام داده‌اند که در حال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: به طور قطع برخورد قانونی با این متخلفان انجام خواهد شد.

لازم به توضیح است، روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان طالقان طی گزارشی به نقل از حشمت‌الله کشیری مدیر اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اعلام کرده است که از 11 شکارچی غیر‌مجاز دستگیر شده 8 قبضه اسلحه شکاری دولول، 3 قبضه اسلحه شکاری تکلول ساچمه‌زنی، 77 فشنگ ساچمه‌زنی و 20 قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شده است.

بر اساس این گزارش، متخلفان با تشکیل پرونده تخلف به اداره حفاظت محیط زیست انتقال یافتند و مبلغ 12 میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان ناشی از شکار غیرمجاز از آنها اخذ شد.