دستگیری سارق اینترنتی در کرج
دستگیری سارق اینترنتی در کرج

شهریاریها : به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، یزدان نیکنام گفت: فردی که از طریق خرید اینترنتی و به صورت غیرقانونی از حساب بانکی یکی از شهروندان مبلغ 150 میلیون ریال وجه برداشت کرده بود از سوی مأموران پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد. وی ادامه داد: در پی دریافت پرونده شکایت از […]

13901019165734_PhotoAشهریاریها : به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، یزدان نیکنام گفت: فردی که از طریق خرید اینترنتی و به صورت غیرقانونی از حساب بانکی یکی از شهروندان مبلغ 150 میلیون ریال وجه برداشت کرده بود از سوی مأموران پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: در پی دریافت پرونده شکایت از دادسرای کرج به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرقانونی مبلغ 150 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان با توجه به اینکه کارت عابر بانک نزد خودش بوده و به فرد خاصی نیز مظنون نیست بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتای استان البرز تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی از شاکی و در بررسی پرینت حساب‌های بانکی وی مشخص شد که از ابتدای سال 91 تاکنون، این مقدار برداشت وجه از حساب به صورت خرید اینترنتی و به صورت روزانه انجام گرفته است و بیشتر خریدهای صورت گرفته در قالب خرید شارژ تلفن همراه بوده است.

نیکنام افزود: کارشناسان زبده پلیس استان البرز با انجام تحقیقات پلیسی و به کارگیری شیوه‌های کشف نوین جرم در نهایت موفق شدند در تمامی این خریدهای اینترنتی و برداشت وجه از حساب شاکی رد پای فردی به نام «امین ـ م» را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و در پی مراجعت به منزل نامبرده وی را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس فتا منتقل کنند.

سرپرست پلیس فتای استان البرز گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه مأموران منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه حضوری با شاکی لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که از فروردین‌ماه 91 در مغازه شاکی مشغول به کار بوده و یکبار که وی کارت عابر بانک خود را جهت انتقال وجه در اختیار او قرار داده است، از این فرصت استفاده و اقدام به فعال کردن رمز دوم کارت می‌کند.

نیکنام اظهار داشت: سارق از این طریق روزانه اقدام به برداشت وجه از حساب مالباخته می‌کرده که تاکنون با همین شیوه جمعاً مبلغ 150 میلیون ریال پول برداشت کرده است.

گفتنی است، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.