در فصول سرد سال چه غذاهایی مصرف کنیم؟
در فصول سرد سال چه غذاهایی مصرف کنیم؟

شهریاریها : مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در فصل زمستان به دلیل تغییرات خاص آب و هوایی مصرف غذاهای حاوی انرژی برای تمامی افراد لازم است؛ چراکه متناسب با سرد شدن هوا، تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با سرما مثمرثمر است. دکتر حجت اله براتی، مدیر پیشگیری […]

۸۶۷۶t.jpgشهریاریها : مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در فصل زمستان به دلیل تغییرات خاص آب و هوایی مصرف غذاهای حاوی انرژی برای تمامی افراد لازم است؛ چراکه متناسب با سرد شدن هوا، تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با سرما مثمرثمر است.
دکتر حجت اله براتی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، با تاکید بر مصرف حبوبات در فصل‌های سرد سال گفت: حبوبات حاوی ویتامین‌های گروه (ب) ترکیب آهن گوگرد و روی  هستند که برای گرم نگه داشتن بدن در فصل سرد بسیار مفید است.
وی افزود : همچنین مصرف متعادل مواد نشاسته‌ای به خصوص نان و سیب زمینی در فصل‌های سرد سال ضروری است.
براتی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مصرف مرکبات و میوه‌هایی که حاوی ویتامین (سی) می باشند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مفید هستند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان البرزگفت: مصرف برخی از گروه سبزیجات که ترکیبات ضد عفونی کننده و ضد میکروبی دارند مانند پیاز، سیر، شلغم، سبزیجات برگ سبز تیره در فصل سرد سال بسیار مفید هستند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز یادآورشد: در فصل زمستان به دلیل تغییرات خاص آب و هوایی مصرف غذاهای حاوی انرژی برای تمامی افراد لازم است؛ چراکه متناسب با سرد شدن هوا، تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با سرما مثمرثمر است.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: مصرف میان وعده‌های مناسب و خشکبار کم نمک نیز می‌تواند در فصول سرد سال مفید باشند مانند کشمش، خرما، انجیر، سنجد و آجیل های صنعتی کم نمک