در صورت دزدی گوشی، سیمکارت خود را مسدود کنید
در صورت دزدی گوشی، سیمکارت خود را مسدود کنید

گروه فناوری شهریاریها : بر اساس توصیه های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قضائیه کاربران کالاهای دیجیتالی و ارتباطی بعد از مفقود شدن کالاهای خود به مسدود کردن سیمکارت خود اقدام کنند. به گزارش خبرنگار موبنا؛ در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی تلفن همراه به منظور پیشگیری از هرگونه سو استفاده از سیمکارت, به […]

198159_moگروه فناوری شهریاریها : بر اساس توصیه های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قضائیه کاربران کالاهای دیجیتالی و ارتباطی بعد از مفقود شدن کالاهای خود به مسدود کردن سیمکارت خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار موبنا؛ در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی تلفن همراه به منظور پیشگیری از هرگونه سو استفاده از سیمکارت, به یکی از  دفاتر خدمات مشترکین مراجعه و نسبت به مسدود کردن سیمکارت خود اقدام کنید.

کاربران در صورت هرگونه مفقود شدن سیم کارت، سرقت و یا واگذاری به غیر، سریعاً باید به یکی از نمایندگی‌های اپراتور خود مراجعه کرده و مراتب را اطلاع دهند تا اقدامات لازم حسب مورد صورت گرفته و از هرگونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

در همین حال یک مقام نیروی انتظامی درباره اقداماتی که باید بلافاصله پس از سرقت یا گم شدن گوشی تلفن همراه انجام شود ، گفت: یکی از مهمترین کارهایی که هر دارنده گوشی تلفن همراه باید از آن اطلاع داشته باشد این است که با وارد کردن یک کد  کلید ستاره، مربع06 مربع را وارد کنید ، شماره سریال گوشی تلفن همراه را یادداشت کنید. چرا که این شماره برای پیگیری تلفن مسروقه بسیار مفید خواهد بود.

وی افزود: در مرحله بعد بلافاصله به نزدیکترین کلانتری محل سرقت مراجعه و شکایت خود را مطرح کنید. سپس شماره سریال گوشی را همراه زمان و مکان دقیق سرقت به کلانتری اطلاع دهید.

این مقام نیروی انتظامی معتقد است که پس از آنکه پرونده ای تشکیل شد بلافاصله به نزدیکترین دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه رفته و برای جلوگیری از سوء استفاده های بعدی خط سیم کارت را مسدود کرده یا به اصطلاح بسوزانید. سپس مراحل بعدی پیگیری پرونده را در مراجع قضایی ادامه دهید و تا زمان رسیدن به نتیجه قطعی و بدون اطلاع قاضی پرونده پیگیری خود را رها نکنید.