دانش آموز17 ساله شهریاری حافظ کل قرآن کریم
دانش آموز17 ساله شهریاری حافظ کل قرآن کریم

شهریاریها به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهریار، محفل انس با قرآن در آستانه شب های پرفیض قدر با حضور اساتید ، قاریان و حافظان قرآن کریم فرهنگی در محل این مدیریت اجراشد. از نقاط عطف این برنامه معنوی حضور شایسته دانش آموز 17 ساله که هم اکنون حافظ کل قرآن کریم […]

7353شهریاریها به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهریار، محفل انس با قرآن در آستانه شب های پرفیض قدر با حضور اساتید ، قاریان و حافظان قرآن کریم فرهنگی در محل این مدیریت اجراشد.

از نقاط عطف این برنامه معنوی حضور شایسته دانش آموز 17 ساله که هم اکنون حافظ کل قرآن کریم می باشد،را می توان عنوان کرد.

مجتبی علیرضالو که دانش آموز پایه سوم راهنمایی مدرسه شهید رحمانی بوده است،پس از گذراندن این پایه تحصیلی در مدرسه قرآنی،فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) استان فارس برای تکمیل حفظ قرآن کریم مشغول می شود و در مدت یکسال به مقام معنوی حافظ کل قرآن نائل می شود.

ایشان در حال حاضر(17سالگی) بعنوان طلبه در حوزه علمیه استان تهران و در سطح مقدماتی مشغول تحصیل است.

ازجمله موفقیت های ایشان را،کسب رتبه اول حفظ قران کریم در مسابقات استان تهران(در دو نوبت) می توان اشاره کرد. علیرضالو عوامل موفقیت خود در حفظ قرآن کریم را، تشویق پدر و مادر و علاقه شخصی خود به قرآن می داند.

ایشان در پاسخ به این سوال که چه پیامی به نسل نوجوان دارند می گوید:انس با قرآن یک نعمت است آن را قدر بدانیم،حتی با قرائت چند آیه و چند صفحه از قرآن در روز و توجه به مفاهیم قرآن و سعی درعمل به آن می تواند زندگی ما را اللهی و قرآنی کند.

علیرضالونوجوان 17 ساله در پاسخ به این سوال که حفظ و آشناشدن با قرآن کریم چقدرتوانسته زندگی ایشان را قرآنی کند می گوید: خیلی از اعمال امروز من برگرفته از آموزه های قرآن است و درخیلی از اعمال من قرآن تاثیر داشته است، و سعی می کنم اخلاق و رفتار و اعمال خودم را منطبق با آموزه های قرآنی نمایم.

ایشان که خود زینت بخش مراسم محفل انس با قرآن کریم بوده است،اجرای این مراسم(محفل انس با قرآن) در این مدیریت را خوب ارزیابی می کند.

ایشان از مدیران ، معلمان و سایر فرهنگیان می خواهد که کار و فعالیت خود را بر محورقرآن کریم انجام دهند و دانش آموزان را تشویق نمایند تا در راه قرآن قدم بردارند. ایشان مدارس قرآنی را طرحی مناسب برای قرآنی شدن فضای مدارس و دانش آموزان می داند.