دانشگاه آزاد شهرستان قدس 12 ساله شد
دانشگاه آزاد شهرستان قدس 12 ساله شد

شهریاریها : طی برگزاری مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی، دوازدهمین سال تاسیس دانشگاه آزاد شهرستان قدس گرامی داشته شد.  به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز مراسم دوازدهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی امام جمعه، ناصر آذریفر فرماندار حسین گروسی نماینده مردم شهرستانهای قدس و ملارد […]

IMG15222069شهریاریها : طی برگزاری مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی، دوازدهمین سال تاسیس دانشگاه آزاد شهرستان قدس گرامی داشته شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز مراسم دوازدهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی امام جمعه، ناصر آذریفر فرماندار حسین گروسی نماینده مردم شهرستانهای قدس و ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ کرمی زند فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و سایر مسئولین و معاونین دانشگاه قدس و کارکنان و خانواده های آنان در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.

طی 12 سال گذشته 16 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد قدس فارغ التحصیل شدند

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ضمن تبریک دوازدهمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه ها در کشور مهمترین عامل توسعه هستند، اظهار داشت: توسعه دانشگاه منجر به توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی و سیاسی و توسعه علمی و فرهنگی می شود.

حسین حسن پور درویشی با اشاره به نقش بسیار مهم دانشگاه در تولید شغل مستقیم و غیرمستقیم، افزود: در واقع دانشگاه نقش بی بدیل و ارزنده ای در امنیت اجتماعی و بهبود در کیفیت امنیت اجتماعی دارد.

این مسئول عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از سال 61 که با کمک و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و حدود دو میلیون و 400 هزار نفر فارغ التحصیل دارد که از این میزان، سهم دانشگاه آزاد قدس 16 هزار هزار فارغ التحصیل در 12 سال اخیر است.

تحصیل 20 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد قدس

حسن پور ادامه داد: دانشگاه آزاد قدس در سال 80 با تعداد 400 دانشجو در مکان استیجاری و بسیار محدود در میدان قدس این شهرستان آغاز به کار کرد اما هم اکنون بعد از گذشت 12 سال حدود 20 هزار دانشجو دارد و حدود 800 استاد با رتبه های علمی دانشیاری – استاد یار و مربی مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان قدس یادآور شد: همچنین هم اکنون حدود هزار نفر از فارغ التحصیلان واحد شهرقدس هم اکنون تا مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

تدریس بسیاری از کتب دانشمندان ایرانی در دانشگاه های معتبر دنیا

در ادامه این مراسم، نماینده شهریار، ملارد و قدس در مجلس ضمن تبریک دوازدهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که دین ما یعنی اسلام تاکید زیادی در جهت کسب علم و دانش دارد که در هیچ دینی اینقدر تاکید به چشم نمی خورد که در این زمینه شاهد هستیم دانشمندان بزرگی در مکتب اسلام پرورش یافته اند و بسیاری از کتابهای آنان در دانشگاه های آمریکا و اروپا به عنوان کتاب درسی تدریس می شود.

حسین گروسی افزود: از جمله این دانشمندان بزرگ ابن سینا و کتابهای او مخصوصا کتاب طب که تا اواخر قرن 16 نیز در دانشگاه های آکسفورد در انگلستان و آمریکا استفاده می شد، می توان اشاره کرد که منابع بسیار غنی در سطح جهان هستند.

این مسئول اضافه کرد: کسانی که امروز به ما فخر می فروشند، نباید فراموش کنندکه در مکتب اسلام دانشمندان بزرگی رشد پیدا کرده اند ولی در مقابل بسیاری از دانشمندان غربی که نظراتی را بیان کردند از جمله گالیه و دانشمندان دیگر به مرگ محکوم شدند و این نشان از مکتب غنی اسلام است که در راس آن پیامبر(ص) وحضرت علی(ع) که این ماه هم متعلق به این امام بزرگوار است.

رشد علم در ایران 12 برابر رشد جهانی است

گروسی با اشاره به اینکه نهج البلاغه بعد از قرآن مهمترین کتاب مسلمانان است، اظهار داشت: در این کتاب بسیاری از مطالب مدیریتی و علمی ارائه شده است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رشد علم در ایران 12 برابر رشد جهانی است و با وجود دانشمندان و جوانان نخبه در کشور این میزان روز به روز افزایش می یابد.

وی گفت: در سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد شش واحد دانشگاه آزاد و چهار دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی وجود دارد که این مهم رشد علمی را در سطح کشور را نشان می دهد.

این مسئول اذعان داشت: مجلس با تمام توان از توسعه مراکز دانشگاهی و علمی در کشور حمایت می کند تا استعدادهای جوانان نخبه این مرز و بوم شکوفا شود و روز به روز پله های افتخار را طی کنند.

پیوند دل با قرآن گمراهی ها را از بین میبرد

همچنین در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان قدس طی سخنانی اظهار داشت: قرآن مرکزی است که اگر دل ها با آن پیوند بخورد هیچ گاه گمراهی در زندگی وجود ندارد.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: پیامبر اکرم(ص) در آخرین لحضات زندگی خود فرمود دو چیز محکم را درمیان شما به امانت می گذارم یکی قرآن کتاب آسمانی و قانون مسلمانان که ما باید در نظام اسلامی قانون ما طبق قرآن باشد.

وی در ادامه گفت: اگر قرآن سر لوحه زندگی و کار و اداره کشور باشد، هیچ گاه گمراهی در زندگی وجود نخواهد داشت و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که قانون اساسی بر اساس قرآن و توسط خبرگانی که از طرف امام راحل تعیین شده بودند، تدوین شد.

این مسئول یادآور شد: در اجرای قانون همانطور که پیامبر فرمودند باید مردانی پاک و نجیب باشند که همان عترت من هستندکه مجری قانون هستند، مجری قانون و اداره کننده نظام هم انسانهای پاک و نجیبی هستند که برای خدمت به مردم تمام وجودشان را صرف مردم کرده اند.