حمل و نقل و خدمات بهداشتی مهمترین چالش پیش روی شهریار است
حمل و نقل و خدمات بهداشتی مهمترین چالش پیش روی شهریار است
شهریاریها - فرماندار شهرستان شهریار گفت: خدمات زیرساختی مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل عمومی از جمله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و اتصال به خطوط مترو در کنار افزایش سرانه بهداشت و خدمات درمانی مهمترین نیازها و چالش های پیش روی این شهرستان است.

به گزارش شهریاریها ، امیر عباس شفیع زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت حمل و نقل شهری در این شهرستان با وجود افزایش جمعیت و استقرار در مجاورت کلان شهر تهران آنگونه که باید و شاید ایجاد نشده و توسعه نیافته است و از همین رو نیاز به ایجاد مترو و اتصال به خطوط متروی شهری یکی از نیازهای جدی این شهرستان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس جمهور موضوع اتصال شهرستان های غرب استان تهران به خطوط مترو مطرح و تصویب شد.

این مسئول با بیان اینکه سرانه درمانی شهرستان یک میلیون نفری شهریار متناسب با رشد جمعیت آن نیست، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور دستورات لازم برای بهره برداری از بیمارستان نیمه کاره امام خمینی (ره) صادر شده است که در صورت تحقق آن تاحدودی نیاز به تخت بیمارستانی این شهرستان رفع می شود.

فرماندار شهرستان شهریار یادآور شد: از سوی دیگر به علت کمبود آب، ارزش معاملات ملکی بالا، تفکیک بدون ضوابط و مقررات زمین ها و موقعیت جغرافیایی شهریار، تغییر کاربری باغها و زمین های کشاورزی این روزها به یکی از چالش‌های جدی اقتصادی این شهرستان تبدیل شده است.

شفیع زاده با اشاره به مواجهه این شهرستان با بحران خشکسالی اظهار داشت: از علل مواجهه با چنین بحرانی می‌توان به تخصیص نیافتن حق آبه قانونی شهرستان شهریار، تاسیس نشدن تصفیه خانه های محلی و هدررفت آب در مدار مصرف اشاره کرد.

فرماندار شهرستان شهریار به راهکارهای قابل طرح برای رفع این چالش اشاره کرد و گفت: ساماندهی خطوط انتقال آب، ساماندهی و برنامه‌ریزی میزان برداشت، پلمب چاه های فاقد مجوز و احداث خطوط انتقال پساب و فاضلاب از جمله راه‌های پیشنهادی در این زمینه است.

وی خاطر نشان کرد: کمبود آب کشاورزی طی سال های گذشته به علت خشکسالی های اخیر و افت سطح سفره های زیرزمینی این شهرستان را با چالش جدی روبرو کرده است.

شفیع زاده ادامه داد: استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب شهریار و شهرستان های مجاور برای استفاده در بخش کشاورزی، تامین و توزیع حق آبه مورد نیاز شهرستان از سد کرج، تامین و توزیع حق آبه شهرستان از کانال محمدیه، تخصیص سهمیه پساب شهریار از تصفیه‌خانه شمال غرب تهران و اختصاص اعتبار برای اجرای طرح‌های استفاده بهینه از آب می‌تواند این چالش را تا حدودی رفع کند.