به گزارش اخباربانک به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای تقویت نیروهای خلاق و جوانان با انگیزه کشور ضمن گشایش دفتر و باجه ویژه حمایت از نوآوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، حمایت از ایده‌ها‌…

به گزارش اخباربانک به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای تقویت نیروهای خلاق و جوانان با انگیزه کشور ضمن گشایش دفتر و باجه ویژه حمایت از نوآوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، حمایت از ایده‌ها‌ی نو شرکت‌های دانش‌بنیان را با پرداخت بیش از ۲۷ فقره تسهیلات بالغ بر سه هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال طی سال ۹۸  محقق کرد و علاوه بر این، با صدور مصوبه لازم، ۷ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر یک هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال نیز آماده پرداخت به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

همچنین این بانک برای تسهیل فعالیت‌ها و تداوم تلاش‌های صورت گرفته در این شرکت‌ها، طی سال ۹۸ بیش از ۲۷ فقره ضمانت‌نامه به ارزش بیش از ۱۵۲میلیارد ریال برای آنها صادر کرد و علاوه بر آن، مصوبه صدور ۸۹۴ میلیارد ریال ضمانت‌نامه جدید نیز برای حمایت از شرکت‌های دانش‎بنیان، اخذ شده است.

همزمان امضای تفاهم‌نامه بین بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و گشایش دفتر و باجه ویژه در محل این صندوق، برقراری و توسعه تعاملات فی‌مابین در زمینه‌های مرتبط و خلق انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیک توسط شبکه شعب و درگاه‌های الکترونیکی بانک برای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت مورد توجه قرار گرفته است.

تمرکز سیاست‌های مالی و اعتباری بانک صادرات ایران برای حمایت از بنگاه‌های درون‌زا به عنوان یکی از محوری‌ترین سیاست‌های کلی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی. موجب شده تا حمایت مالی از طرح‌ها و فعالیت‌های نوآور در عرصه علم و فناوری جوانان در این شرکت‌ها بیش از گذشته مد نظر باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی برای استفاده از تسهیلات بانک صادرات ایران، پس از اخذ معرفی‌نامه از صندوق نوآوری و شکوفایی در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین بانک و صندوق و اعتبارسنجی لازم در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، از تسهیلات برخوردار خواهند شد.