حل مشکل قطعی آب در کهنز و فردوسیه
حل مشکل قطعی آب در کهنز و فردوسیه

شهریاریها : مدیر اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان شهریار ضمن اشاره به اینکه سال پربارش دلیلی بر عدم بروز مشکل در قطعی و افت فشار آب نیست، گفت: مشکل قطعی و افت فشار آب مناطق مختلف شهرستان از جمله فردوسیه و کهنز در حال مرتفع شدن است. با توجه به آغاز فصل گرما، گزارشات […]

شهریاریها : مدیر اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان شهریار ضمن اشاره به اینکه سال پربارش دلیلی بر عدم بروز مشکل در قطعی و افت فشار آب نیست، گفت: مشکل قطعی و افت فشار آب مناطق مختلف شهرستان از جمله فردوسیه و کهنز در حال مرتفع شدن است.

با توجه به آغاز فصل گرما، گزارشات متعددی از قطعی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهرستان شهریار دریافت شد و شهروندان از قطعی‌های متعدد آب گلایه داشتند.

بهزاد اسدی مدیر اداره امور آب و فاضلاب شهری شهرستان شهریار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر قدس اظهار داشت: شبکه انتقال آب در هر شهر و منطقه‌ای بایستی بر اساس جمعیت و نیاز منطقه طراحی شود و شبکه انتقال آب شهرستان شهریار و شهر شهریار مطابق دهه‌های گذشته و نیاز روز تعریف‌شده بود و امروز با توجه به افزایش جمعیت و گسترش شهرها این شبکه پاسخگوی شهروندان نیست.

وی افزود: با آغاز فصل تابستان و موج گرما, مشکلاتی در شبکه توزیع آب به وجود می‌آید و گرما با وجود تلاش همکاران ما یکی از مشکلات مؤثر است و بعضاً سبب بروز اختلالاتی در شبکه انتقال آب می‌کند.

مدیر اداره امور آبفا شهری شهرستان شهریار بیان داشت: در خصوص مشکل قطعی و قطع فشار آب در نقاط مختلف شهرستان نیز اقداماتی در راستای تقویت سیستم انتقال آب در حال انجام است و مشکل قطعی و افت فشار در مناطق کهنز و فردوسیه در حال مرتفع شدن است.

اسدی گفت: در خصوص موضوع افت فشار، علاوه بر پاسخگو نبودن سیستم انتقال آب طراحی شبکه آب در ساختمان‌ها در برخی کوچه‌ها و محلات از جمله کوچ‌های بن‌بست نیز در افت فشار آب مؤثر است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که عموماً شهروندان مطرح می‌کنند این است که چرا با وجود سالی پربارش، با قطعی آب و افت فشار مواجه هستیم که باید گفت در مناطقی که سد وجود دارد این آب ذخیره‌شده اما در مناطقی مانند شهریار این آب جذب چاه‌ها نشده و این آب به‌تدریج و طی سالیان متمادی جذب سفره‌های زیرزمینی خواهد شد و برای آینده مثمر ثمر خواهد بود.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: در پایان از تمام مردم شهرستان شهریار بابت مشکلات اخیر عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم با تلاش همکاران و توجه مسؤولان به سمت حل مشکلات این حوزه حرکت کنیم.