حل مشکلات در خارج٬ جز با انسجام داخلی میسر نخواهد بود
حل مشکلات در خارج٬ جز با انسجام داخلی میسر نخواهد بود

گروه استقبال شهریاریها : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در جمع مردم ملارد، شهریار و قدس سخن می‌گفت٬ به وحدت و انسجام مردم اشاره کرد که با آن می‌توان از مشکلات عبور کرد. رییس‌جمهور افزود: ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال برای نسل جوان و حرکت در مسیر توسعه صنعت و […]

1720279

گروه استقبال شهریاریها : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در جمع مردم ملارد، شهریار و قدس سخن می‌گفت٬ به وحدت و انسجام مردم اشاره کرد که با آن می‌توان از مشکلات عبور کرد.

رییس‌جمهور افزود: ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال برای نسل جوان و حرکت در مسیر توسعه صنعت و کشاورزی نیازمند انسجام و همدلی در جامعه‌ای آرام هستیم.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه همواره نیازمند وحدت و انسجامیم؛ چه در بحث داخلی و چه در مواجهه با توطئه دشمنان؛ گفت: دولت مصمم است مشکلاتش را با جهان با استدلال، منطق و مذاکره حل و فصل کند و بدون انسجام داخلی مشکلات جامعه حل نخواهد شد و با یک صدای محکم و مقتدر به همه جهانیان می‌گوییم دوران خشونت به پایان رسیده و زمان همدلی و همزبانی‌ است.

وی با اشاره به سیاست کلان دولت تدبیر و امید برای پیشبرد اهداف کشور گفت: دولت تدبیر و امید با تیم مذاکره‌کننده قوی در صحنه جهانی، هر روز گام‌های جدیدی برای احقاق حقوق ملت ایران بر می‌دارد و در این مسیر مصمم است.

وی گفت: سیاست دولت٬ صلح و احقاق حقوق ملت ایران است و در این مسیر گام برمی‌دارد. همه با صلح موافقند جز اقلیتی که تریبون‌های بزرگ را از دیگران به عاریه گرفته‌اند.

روحانی با بیان اینکه سه شهرستان‌ قدس٬ ملارد و شهریار به تهران نزدیک هستند اما از لحاظ امکانات در شرایط شایسته‌ای نیستند٬ گفت: نیاز داریم این شهرستان‌ها باید بیمارستان‌های مجهزی داشته باشند که انشاالله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهریار ساخته و تجهیز خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختمان مورد نیاز بیمارستان٬ برنامه‌ریزی کرده و برای تکمیل تجهیزات اقدام لازم انجام خواهد شد تا به جز بیمارستان شهریار٬ بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دیگر در شهرستان قدس تجهیز و تکمیل شود. همچنین عملیات اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد نیز در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه موارد بهداشت و درمان مردم برای دولت دغدغه است٬ افزود: تکمیل و تجهیز همه بیمارستان‌های شهرستان غرب تهران تا پایان امسال یا حداکثر سال آینده انجام خواهد شد تا مردم آسوده باشند.

رئیس دولت یازدهم گفت: مرکز تجاری ایرانی-اسلامی در این منطقه که معماری زیبای ایرانی-اسلامی دارد امروز افتتاح شد. امیدواریم کار این مرکز که به الگوی میدان نقش جهان اصفهان٬ ساخته شده٬ الگوی سایر مناطق باشد تا بتوانیم با معماری سنتی-اسلامی این نوع بنا‌ها را در کشور اجرا و عملیاتی کنیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه برای بخش‌های صنعتی سه شهرستان مراکز و بنگاه‌های صنعتی که نیاز هستند توسط بانک‌های عامل تکمیل خواهند شد و تسهیلات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت٬ گفت: لذا ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش صنعتی این سه شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این نکته که در زمینه آبرسانی اقدام‌ها انجام شده٬ افزود: چون این اقدام‌ها هنوز در دست بررسی و تکمیل است٬ روند آن را بعدا اعلام می‌کنیم٬ اما خواهش من از این شهرستان‌ها که شهرستان‌های تولیدکننده هستند و نیاز استان تهران و استان‌های همجوار را تامین می‌کنند٬ این است که از سیستم آبیاری مدرن استفاده کنند تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

وی با این درخواست اعلام کرد هر کشاورزی که آمادگی آبیاری مدرن داشته باشد٬ دولت نیز آمادگی کمک و ارائه تسهیلات دارد.

روحانی ادامه داد: سالانه حدود ۱ میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود؛ همچنین برداشت آب‌ها از سفره‌های زیرزمینی٬ از قدرت و منابع آبی ما کاسته؛ از سوی دیگر خشکسالی هم معضلی بود که دامن ما را گرفت و به همین دلیل راهی جز مصرف علمی آب نداریم تا از طرق مختلف همچون شیرین‌کردن آب، واردات آب و صرفه‌جویی٬ این مشکل را حل کنیم.

رئیس دولت در بخش ورزش جوانان و استفاده نسل جوان از امکانات ورزشی به مردم سه شهرستان ملارد، شهریار و قدس گفت: در دو شهر ملارد و شهریار سالن‌های ورزشی ساخته خواهد شد. همچنین استخر در شهرستان قدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

روحانی با اشاره به اینکه نسل جوان با صلابت و نشاط مسیر توسعه را باید دنبال کند٬ تصریح کرد: نکته مهم وحدت و اعتماد میان مردم است٬ آن هم در این سه شهرستان که مردم آن از مناطق مختلف و فرهنگ‌های متفاوت هستند.

وی ادامه داد: همه باید به فرهنگ‌های دیگران احترام بگذاریم تا با صمیمیت بیشتر ایران اسلامی الگوی همزیستی و برادری برای همه کشورهای منطقه باشد.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در منطقه همه معضل‌ها را می‌بینیم؛ از افغانستان گرفته تا عراق و یمن و پاکستان و سوریه. همه را می‌بینیم. ما باید در این فضا کمکی برای مظلومان عالم و منطقه و الگوی تمام مسلمانان جهان باشیم.

با تشکر از میهمان نوازی شما.