حقایق جالبی در مورد ژاپن
حقایق جالبی در مورد ژاپن

شهریاریها : حقایق جالبی در مورد ژاپن | ژاپن فرهنگ و تمدن بسیار غنی و پرباری دارد. مردم این کشور به سخت‌کوشی شهرت دارند و از پیشگامان توسعه‌ی فناوری‌ در جهان به شمار می‌روند. ژاپن فرهنگ و تمدن بسیار غنی و پرباری دارد. مردم این کشور به سخت‌کوشی شهرت دارند و از پیشگامان توسعه‌ی فناوری‌های […]

شهریاریها : حقایق جالبی در مورد ژاپن | ژاپن فرهنگ و تمدن بسیار غنی و پرباری دارد. مردم این کشور به سخت‌کوشی شهرت دارند و از پیشگامان توسعه‌ی فناوری‌ در جهان به شمار می‌روند.
ژاپن فرهنگ و تمدن بسیار غنی و پرباری دارد.

مردم این کشور به سخت‌کوشی شهرت دارند و از پیشگامان توسعه‌ی فناوری‌های علمی در آسیا و جهان به شمار می‌روند. در این سال‌ها ژاپن تبدیل به یکی از جالب‌ترین کشورهای دنیا شده است.

فرهنگ منحصربه‌فرد، غذاهای عالی و پیشرفت تکنولوژی این کشور، دنیا را شگفت‌زده کرده است و به آن الهام بخشیده است. شما نیز اگر برای سفر به ژاپن خود را آماده می‌کنید بهتر است نکاتی را در مورد این کشور بدانید. با کافه گردش همراه شوید تا در این مطلب با حقایقی جالب در مورد ژاپن آشنا شوید.

الف. ژاپن شرقی‌ترین کشور جهان است.

مردم محلی به ژاپن خاستگاه خورشید یا سرزمین آفتاب می‌گویند.

 

Japan_Cafegardesh__28_

ب. شهر توکیو، پایتخت ژاپن، بزرگ‌ترین و گران‌ترین پایتخت جهان است.

توکیو، با جمعیت نزدیک به ۳۵ میلیون نفر، یکی از گران‌ترین مقصدهای گردشگری به شمار می‌آید. به همین جهت هزینه‌ی سفر به توکیو زیاد خواهد شد. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود یک سری اقدامات مؤثر انجام بدهید که در کافه گردش به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱. از معابد و موزه‌ها و پارک‌های رایگان بازدید کنید.

شما می‌توانید بلیط‌های روزانه با تعداد دفعات نامحدود برای موزه یا معابد تهیه کنید و یا از معابد و موزه‌های رایگان بازدید کنید. تعداد بی‌شمار موزه‌ها، معابد، مکان‌های مذهبی و تاریخی و پارک‌های رایگان این امکان را به شما می‌دهد که در تاریخ و فرهنگ ژاپن غرق شوید.

۲. با کمک سایت کوچ‌سرفینگ (Couchsurfing) از اقامتگاه‌های محلی استفاده کنید.

این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا به جای رزرو هتل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌های آن‌ها به‌صورت رایگان سپری کنید و هم‌زمان با سبک زندگی مردم محلی بیشتر آشنا شوید. تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام کنید و درخواست خودتان را بفرستید.

Japan_Cafegardesh__3_

۳. از فروشگاه‌های اجناس ارزان‌قیمت خرید کنید.

تعداد زیادی از این مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در سراسر ژاپن وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید غذا، مواد اولیه‌ی غذایی، آب، لوازم‌آرایش و وسایل خانه خریداری کنید.

۴. در ساعت‌های خاصی ناهار و شام بخورید.

از ساعت ۷ تا ۱۱ فروشگاه‌های فامیلی مارت و دیگر مغازه‌ها غذا‌هایی از پیش آماده شده را با قیمتی مناسب با هدف ارائه‌ی ناهار ارزان به فروش می‌رسانند. به‌علاوه سوپرمارکت‌ها نیز غذا‌هایی آماده و با همین قیمت به فروش می‌رسانند. برای شام نیز بعد از ساعت ۸ شب سوپرمارکت‌ها تخفیف‌های خوبی برای غذا‌های تازه‌ی خود در نظر می‌گیرند، چراکه طبق قانون باید تا پایان روز همه‌ی غذا‌های خود را به فروش رسانده باشند.

Japan_Cafegardesh__12_

۵. غذاهای ارزان‌قیمت بخورید.

کاری، رامن و دون‌بوری غذاهای ارزان‌قیمت و مناسبی هستند.

۶. خودتان آشپزی کنید.

بعضی وقت‌ها لازم است آدم خودش دست به کار شود.

پ. به تازگی در ژاپن رستوران‌های حلال برای مسلمانان ایجاد شده است.

ژاپن بخشی از پیشرفت سریع خود را مدیون گردشگران بی‌شماری است که به این کشور می‌آیند. به همین جهت ژاپنی‌ها به تازگی تلاش می‌کنند گردشگران مسلمان بیشتری را جذب کنند و یکی از نخستین قدم‌ها برای جذب مسلمانان ایجاد رستوران‌های حلال است.

Japan_Cafegardesh__7_

ت. هورت کشیدن غذا در ژاپن طبیعی است.

غذا خوردن با صدای بلند و به اصطلاح ملچ‌ملوچ کردن در فرهنگ غربی بی‌ادبی به حساب می‌آید ولی در ژاپن برعکس است. وقتی ژاپنی‌ها سوپ داغ و یا رشته‌فرنگی نودل می‌خوردند، با صدای بلند سوپ را هورت می‌کشند و دلیل آن جالب است. وقتی کسی در ژاپن ملچ‌وملوچ می‌کند به نوعی می‌خواهد به میزبان بفهماند که از خوردن غذا نهایت لذت را می‌برد.

 

Japan_Cafegardesh__10_

ث. در ژاپن خوردن گوشت اسب به صورت خام، یک رسم قدیمی است.

گوشت خام اسب یکی از غذاهای محبوب و متداول در ژاپن است. این گوشت که باساشی نام دارد را نازک برش می‌دهند و خام می‌خورند. باساشی یکی از غذاهای منحصربه‌فرد در منوی رستوران‌های ژاپنی است. جالب است بدانید که باساشی منجر به افزایش طول عمر می‌شود و از گوشت گاو و خوک بسیار مفیدتر است.

Japan_Cafegardesh__14_

ج. کلیه افراد خارجی در ژاپن باید گذرنامه خود را همیشه به همراه داشته باشند.

قانون این اجازه را به پلیس ژاپن می‌دهد تا در هر زمان و مکانی، افراد را متوقف کرده و اوراق هویتی آن‌ها را کنترل کند. به همین خاطر کلیه افراد خارجی باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشند، زیرا در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

 

چ. ژاپنی‌ها از وان حمام بیشتر برای آرامش و آزادسازی ذهن استفاده می‌کنند.

حمام برای ژاپنی‌ها محلی برای استراحت بدن و آزادسازی ذهن، روح و البته پاکیزگی است. به همین دلیل بسیاری از ژاپنی‌ها عصرها استحمام می‌کنند و به چشمه‌های آب‌معدنی داغ می‌روند. همچنین تقریباً در تمامی خانه‌های ژاپنی‌ها، وان وجود دارد و با آداب‌ورسوم خاصی از آن استفاده می‌شود.

 

Japan_Cafegardesh__27_

ح. خوابیدن در ساعات کاری در ژاپن قابل‌قبول است.

این امر نشان‌دهنده‌ی سخت‌کوشی و خستگی از کار زیاد است.

Japan_Cafegardesh__18_

خ. بسیاری از خیابان‌های ژاپن فاقد اسم هستند.

ژاپنی‌ها سیستم آدرس‌دهی مخصوص خودشان را دارند. آن‌ها به جای استفاده از نام خیابان، از شماره‌ی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. هر خانه‌ای در ژاپن یک شماره‌ی منحصربه‌فرد دارد و فضاها و خیابان‌های میان ساختمان‌ها و بلوک‌ها بدون اسم باقی می‌مانند. این سیستم آدرس‌دهی برای بسیاری از گردشگران گمراه‌کننده به نظر می‌رسد ولی خیلی راحت و سریع می‌شود به چنین سیستمی عادت کرد.

 

Japan_Cafegardesh__5_

د. ورزش موردعلاقه‌ی ژاپنی‌ها بیسبال است.

محبوب‌ترین رشته‌ی ورزشی این کشور بیس‌بال (به ژاپنی یاکی او) است. هرچند ورزش ملی این کشور نیست. جالب است بدانید یک ورزشکار آمریکایی به نام هوراس ویلسون بیس‌بال را به ژاپن آورد. امروزه حتی بسیاری از بازی‌های دوستانه‌ی این رشته از شبکه‌ها و کانال‌های ملی ژاپن برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

Japan_Cafegardesh__19_

ذ. هایکو، شعر ژاپنی، کوتاه‌ترین گونه‌ی شعری در جهان است.

هایکو از ۱۷ مورا (Mora) تشکیل شده است و به ترتیب به صورت سه واحد پنج‌تایی، هفت‌تایی و پنج‌تایی از پی هم می‌آید. هرچند که گاه هایکوها را ۱۷ هجایی در نظر می‌گیرند اما از لحاظ زبان‌شناسی، هجا و مورا دو مفهوم متفاوت هستند و یک واکه بلند می‌تواند از دو مورا تشکیل شود. در هایکو مستقیماً به فصل و یا به نشانه‌ی فصلی مانند شکوفه‌ی گیلاس اشاره می‌شود. برخی از اشعار معروف هایکو به فارسی ترجمه شده است.

برای اطلاع از نرخ تور ژاپن به صفحهٔ تور ژاپن کافه گردش مراجعه کنید و پس از مقایسه قیمت‌ها بهترین تور را انتخاب کنید.

Japan_Cafegardesh__23_

[ سفر در قطار فرست‌کلاس سریع‌السیر ژاپن ]

ترجمه: کافه گردش