حفاری چاه جدید اسدآباد شهریار به پایان رسید
حفاری چاه جدید اسدآباد شهریار به پایان رسید

شهریاریها : داوود سمیعی‌زنوزی اظهار کرد: با توجه به مشکلات کم‌آبی ناشی از افت شدید سطح آب در سفره‌ها و نیز رانش در لایه‌های زمین در اسدآباد، عملیات جابه‌جایی و حفاری یک حلقه چاه جدید پس از اخذ مجوزهای لازم با استقرار یک دستگاه حفار انجام و به پایان رسید. وی بیان کرد: طی سال‌های […]

۱۳۹۴۰۸۱۳۰۰۰۴۵۶_PhotoAشهریاریها : داوود سمیعی‌زنوزی اظهار کرد: با توجه به مشکلات کم‌آبی ناشی از افت شدید سطح آب در سفره‌ها و نیز رانش در لایه‌های زمین در اسدآباد، عملیات جابه‌جایی و حفاری یک حلقه چاه جدید پس از اخذ مجوزهای لازم با استقرار یک دستگاه حفار انجام و به پایان رسید.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته، رانش زمین به انحراف و بریدگی لوله جدار و از مدار خارج شدن چاه آب شرب در اسدآباد منجر می‌شد که در نهایت برای شهروندان مشکلات کم‌آبی ایجاد می‌کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار با اشاره به تأمین هزینه عملیات حفاری، تجهیز و بهره‌برداری چاه مذکور از محل اعتبارات جاری شرکت افزود: چاه مذکور به عمق ۲۰۰ متر حفاری شده است و مجوز برداشت ۱۴ لیتر آب در ثانیه را دارد.

وی تأکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری، ظرفیت تولید این چاه افزایش می‌یابد.

زنوزی، یکی از ویژگی‌های این چاه را نوع لوله‌های آن عنوان کرد و گفت: در گذشته برای لوله‌گذاری چاه‌ها از لوله‌های فولادی استفاده می‌شد اما در چاه جدید اسد‌آباد، لوله‌های یو پی وی سی (UPVC)، به کار رفته است.

وی افزود: از خصوصیات این لوله‌ها می‌توان به عمر طولانی چاه، جلوگیری از انحراف یا بریدگی لوله جدار در اثر رانش زمین و نیز جلوگیری از پوسیدگی اشاره کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، در پایان از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرمتعارف، غیرمجاز یا مشاهده هرگونه شکستگی در معابر عمومی که منجر به هدررفت آب شرب می‌شود مراتب را با شماره تلفن ۱۲۲ اعلام کنند.