حضور بیش از 4000 نفر در مراسم اعتکاف شهریار
حضور بیش از 4000 نفر در مراسم اعتکاف شهریار

شهریاریها : حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده با اشاره به فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در راستای هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان اظهار کرد: از یک ماه پیش فعالیت ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار آغاز شده است. وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اعتکاف شهرستان شهریار به صورت منسجم بیان […]

13940123000761_PhotoAشهریاریها : حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده با اشاره به فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در راستای هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان اظهار کرد: از یک ماه پیش فعالیت ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اعتکاف شهرستان شهریار به صورت منسجم بیان کرد: جلسات ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار همه ساله قبل از ماه رجب آغار می‌شود و دبیر این ستاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار با اشاره به حضور عناصر فرهنگی ادارات مختلف در جلسات ستاد برگزاری اعتکاف این شهرستان تصریح کرد: جلسات ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار با حضور عناصر فرهنگی ادارات و نهادهای مربوطه از جمله بهداشت و درمان، شهرداری، آتش‌نشانی، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، فرمانداری، دفاتر ائمه جمعه و … تشکیل می‌شود.

وی به جلسات داخلی ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: یک ستاد داخلی نیز با حضور عناصر فرهنگی، ضابطان و علمای مساجد سطح شهرستان شهریار برگزار می‌شود.

رضازاده با اشاره به زمان برگزاری نخستین جلسه ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار اظهار کرد: نخستین جلسه ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان شهریار در 26 فروردین ماه سال جاری در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و با حضور مسئولان مربوطه تمام نهاد‌های و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این هفته نیز جلسه رابطان و روحانیان مساجدی که در آن مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود، در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار تشکیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار با اشاره به مساجد این شهرستان که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان شهریار در 28 مسجد مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد معتکفین شهرستان شهریار در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 4 هزار نفر در مراسم اعتکاف شهرستان شهریار شرکت کردند.

رضازاده با اشاره به حضور پررنگ دانش‌آموزان و دانشجویان در مراسم اعتکاف سال جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری مراسم اعتکاف قبل از امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود و این قشر از لحاظ زمانی فراغت دارند، پیش‌بینی می‌شود که استقبال گسترده‌تری از این عمل عبادی صورت گیرد.

وی به هدف اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: هدف اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در برگزاری مراسم اعتکاف ایجاد یک موج معنوی در بدنه جامعه است، که این موج معنوی از طریق معتکفین به ویژه جوانان مانند ماه‌های محرم و رمضان به خانواده‌‌ها رسوخ می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار با اشاره به مواهب مراسم معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: به جز اینکه معتکفین طی سه روز از مواهب اعتکاف بهره‌مند می‌شود، با بازگشت این افراد و ایجاد یک موج معنوی، فضایی زیبا و معنوی نیز برای جامعه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین وظیفه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار پذیرایی از معتکفین این شهرستان است که از چند سال قبل به خاطر هماهنگی بیشتر به مجریان برگزاری اعتکاف در مساجد واگذار شده است.