حسین گروسی:ورزش ایران نیازمند مدیران متخصص و کارآمد است
حسین گروسی:ورزش ایران نیازمند مدیران متخصص و کارآمد است

شهریاریها : حسین گروسی با بیان اینکه طی هشت سال اخیر که دولت‌های نهم و دهم اداره کشور را بر عهده داشتند، شاهد فراز و فرودهای متعددی در ورزش ایران بودیم. وی تصریح کرد: اگر منصفانه به عملکرد و کارنامه ورزشی دولت محمود احمدی‌نژاد نگاه کنیم، در می‌یابیم که در این دوره در کنار کاستی‌ها […]

گروسیشهریاریها : حسین گروسی با بیان اینکه طی هشت سال اخیر که دولت‌های نهم و دهم اداره کشور را بر عهده داشتند، شاهد فراز و فرودهای متعددی در ورزش ایران بودیم.

وی تصریح کرد: اگر منصفانه به عملکرد و کارنامه ورزشی دولت محمود احمدی‌نژاد نگاه کنیم، در می‌یابیم که در این دوره در کنار کاستی‌ها و کمبودهایی که وجود داشت، موفقیت‌های بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

* ناکامی‌ها و موفقیت‌های ورزشی در دولت‌های نهم و دهم

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از نتایج ورزشی طی سال‌های اخیر گفت: در هشت سال گذشته ما شاهد نتایج مختلفی در عرصه ورزشی بودیم که موفقیت‌ها را در کنار ناکامی‌ها به تصویر می‌کشد.

گروسی گفت: در دولت نهم ما شاهد ناکامی در المپیک 2008 بودیم که بسیاری از مردم را نگران کرد.

گروسی ادامه داد: این در حالی است که چهار سال بعد و در المپیک 2012 لندن نتایج درخشانی از سوی ورزشکاران ایرانی کسب و مجموع مدال‌های ما از کل ادوار المپیک بیشتر شد.

وی افزود: در رشته ورزشی فوتبال نیز همین شرایط را داشتیم و ابتدا از صعود به جام جهانی 2010 باز ماندیم، اما با کسب پیروزی‌های ارزشمند به جام جهانی 2014 برزیل راه یافتیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های اخیر تیم ملی والیبال کشورمان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موفقیت پس از المپیک لندن مربوط به افتخار‌آفرینی تیم ملی والیبال کشورمان است که برای مردم ما بسیار با ارزش و غرور‌آفرین بود.

* برنامه علمی و مدیریت متخصص مهمترین نیاز ورزش ایران

گروسی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تغییر دولت، مهمترین نیازی که مدیران ورزش دولت آینده باید برای برآورده کردن آن تلاش کنند چیست؟ گفت: در گام نخست ما باید تلاش کنیم که موفقیت‌های فعلی را حفظ و آنها را توسعه دهیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی علمی و اصولی است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز گفتم که نباید ورزشکارانی که موفق به کسب مدال‌ها و عناوین جهانی شدند به ویژه در فوتبال، وزنه‌برداری، کشتی و بالاخره والیبال به حال خود رها شوند و باید از آنها حمایت کرد.

گروسی اذعان داشت: معتقدم که ورزش ایران دو نیاز اساسی دارد که نخست برنامه‌ریزی علمی و اصولی و دیگری انتخاب مدیرانی کارآمد، متخصص و آشنا به حوزه ورزش برای پیشبرد این برنامه است.

وی افزود: ما باید با به کارگیری و تلفیق برنامه‌ریزی صحیح و مدیر متخصص، ورزش کشور را به سمت پیشرفت و رسیدن به استانداردهای جهانی هدایت کنیم و با توجه به توانمندی‌هایی که جوانان ایرانی دارند، تحقق این امر دور از دسترس نیست.

گروسی در پایان گفت: امیدوارم در دولت آینده با استفاده از تجارب هشت سال گذشته و انتخاب افراد متخصص شاهد تداوم موفقیت‌ها و رفع کاستی‌ها و ناکامی‌ها در ورزش ایران باشیم.