حجت‌الاسلام محسن‌زاده: صفادشت یکی از بخش‌های موفق استان تهران است
حجت‌الاسلام محسن‌زاده: صفادشت یکی از بخش‌های موفق استان تهران است

شهریاریها :امام جمعه صفادشت شهرستان ملارد گفت: بخش صفادشت به برکت وحدت و همدلی مسئولان گرانمایه خود از بخش‌های موفق استان تهران است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر محسن زاده در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به پایان ماه رمضان اظهار داشت: تلاش کنیم نورانیت و محصولی را که در ماه مبارک […]

IMG15324869شهریاریها :امام جمعه صفادشت شهرستان ملارد گفت: بخش صفادشت به برکت وحدت و همدلی مسئولان گرانمایه خود از بخش‌های موفق استان تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر محسن زاده در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به پایان ماه رمضان اظهار داشت: تلاش کنیم نورانیت و محصولی را که در ماه مبارک رمضان به دست آورده‌ایم حفظ کنیم تا این نورانیت از ما زدوده نشود.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) افزود: برخی در شقاوت عظیم به سر می‌برند؛ کسانی که دنیا  را ترک می‌کنند برای این که دنیایشان آباد شود. برای این که مردم از آن‌‌ها و خوبی شان تعریف کنند. خیلی باید مراقب باشیم. شیطان بی‌کار نیست و از هر سمت وسویی به انسان حمله می‌کند.

امام جمعه صفادشت توصیه کرد: برای تهذیب نفس و تزکیه برنامه عملی داشته باشم. نقاط ضعف را بشناسیم و آن را مرتفع و جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در صفادشت ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های انسان خودبینی و خود بزرگ‌بینی است. خودبینی را کنار بگذاریم؛ به جای آن خدا را در همه اقوال و کردار و تصمیمات ببینیم و بداینم که او ناظر و حاکم است و در محضر او هستیم. خودبینی را کنار بگذاریم و خدابین شویم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از زندگی امام رضا(ع) کمک وی به فردی که در حمام از وی تقاضای کیسه کشیدن به پشتش را کرده بود کرد و گفت: امام (ع) در پی رفع حاجت آن فرد برآمدند.

حجت الاسلام محسن‌زاده عنوان کرد: باور کنیم که قلب‌ها دست خداوند متعال است و  زود از خود بی‌خود نشویم. اگر بناست به جایی برسیم باید خداوند نظر کند و گرنه به جایی نمی‌رسیم. افرادی هم که در روز می‌بینیم جلوتی دارند به خاطر خلوت مناجات شبانه‌شان است. عزت‌ها و ذلت‌ها دست خداوند متعال است “یا من تعز من تشاء و تذل من تشاء”.

وی در ادامه پرهیز از خود بزرگ‌بینی را در رفتار بزرگانی چون ملا احمد اردبیلی که به خاطر عظمت شخصیتش مشهور به نام مقدس اردبیلی است گفت درباره ایشان آمده است که لباس چرک زائر امام علی(ع) را در نجف که در پی فردی برای شستشوی آن بود شست و اعتقادش بر آن بود که حاجت بنده‌ای را برآورده کرده است.

خطیب جمعه صفادشت در خطبه دوم نماز جمعه امروز 26 مرداد در مصلای نماز جمعه صفادشت قرآن کریم را “شجره طیبه” خواند و گفت: کلام قرآن ماننند درخت پاکیزه‌ای است که ریشه می‌دواند و افزود سخن ناصحیح ریشه ندارد و برافراشته نمی‌شود و کسی به این سخن توجه ندارد.

محسن‌زاده با این بیان در جمع نمازگزاران متذکر شد: از ابتدا روی سخن‌مان اندیشه و توجه کنیم و با تکیه بر لزوم احیای گفتار درست خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 27 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی از حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی یاد کرد و افزود: وی نقش کلیدی در ایجاد وحدت و همدلی و تحمل سختی میان اسرا ایفا می‌کرد. او مرشد 4 هزار آزاده سرافراز بود و درس حماسه وغیرت را آموزش می‌داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده یادآور شد: به حق آزادگان را آزاده نام نهاده‌اند. ایشان یک لحظه از راه بستگی به امام(ره) غفلت کردند تا به ایرن اسلامی بازگشتند.

وی با اشاره به گفتگوی بسیجی رزمنده با یکی از نیروهای عراقی گفت: وی ابراز کرده بود پدر و مادرش را مانند چشمانش  و امام و رهبرش را مانند قلبش دوست می دارد. و ادامه داده بود که بدون چشمانش می تواند زندگی کند ولی بدون قلبش هرگز!

امام جمعه صفادشت در ادامه توصیف آزادگان گفت: ایشان پس از بازگشت افتخارآمیز شان به میهن عزیز در اولین اقدام با مقام معظم رهبری ملاقات می‌کنند.

وی ادامه داد خیلی‌ها نمی‌دانند آزادگان چه ذخیره‌های ارزشمندی هستند و تاکید کرد: باید این مقاومت‌های وصف‌ناپذیر و این رسولان انقلاب را به نسل جوان معرفی کرد تا آن ها رشادت‌ها، مقاومت هاو صبر و تحمل‌های آنان را بشناسند که در برابر دشمن کوتاه نیامدند و مریدان به حق اباعبداله الحسین علیه السلام هستند و دل در گرو ولایت داشتند. امروز همه ما باید این مسیر را ادامه بدهید. این عزت و اقتدار و سربلندی را که در سایه این عزیزان به دست آمده را حفظ کنیم.

امام جمعه صفادشت در پایان خطبه‌های دوم نماز جمعه از دیدار کوتاه رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر با مسئولان کشوری و جمعی از سفرای خارجی و اقشار مردم یاد کرد و اهمیت توجه به فرمایش ایشان درباره نقش کلمه توحید و وحدت کلمه را که باعث شده است امروز جمهوری اسلامی در عالم بدرخشد و نام الله در عالم تلالو داشته باشد خواستار شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری  در این روز گفت: مسئولان، نخبگان  و برجستگان سیاسی و دینی باید درباره ایجاد وحدت کلمه بکوشند. و افزود: همه ما و کسانی که نفوذ کلمه‌ای دارند باید به فرموده رهبری به سمت اتحاد حرکت کنیم. اختلاف توطئه دشمن است و هر کس در این مسیر حرکت کند در مسیر دشمن است.

نماینده ولی فقیه در صفادشت اظهار داشت: الحمدلله با حضور  عقلای شهر وحدت و همبستگی در صفادشت حاکم است ؛ باید این نعمت را از خدای شاکر باشیم.

وی ادامه داد: اگر مشاهده می‌کنیم  بخش صفادشت از بخش های موفق استان تهران است به برکت وحدت و همدلی مسئولان گرانمایه است.