حال بد آسایشگاه کهریزک در روزهای کرونایی/ ۵ کشته و ۱۵۵ مبتلا
حال بد آسایشگاه کهریزک در روزهای کرونایی/ ۵ کشته و ۱۵۵ مبتلا
معاون آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه ۵نفر از سالمندان فوت کرده‌اند، گفت: نتیجه تست کرونای ۸۷ مددجو و ۶۸ نفر از پرسنل آسایشگاه مثبت بود و در صورت نیاز از امکانات صحرایی در محوطه آسایشگاه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شهریاریها ،حمیده پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از بهمن‌ماه که زمزمه‌هایی از ویروس کرونا شنیده شد تیم پزشکی و درمانی آسایشگاه اقداماتی برای پیشگیری انجام دادند و در این راستا تمام ملاقات‌ها ممنوع شد.

وی با بیان اینکه از اواخر بهمن‌ماه نمونه‌گیری‌ها را شروع کردیم، افزود: ورود و خروج همه افراد به غیر از پرسنل به داخل آسایشگاه ممنوع شد و مراجعه نیکوکاران را از ۱۳۰۰ نفر به ۶۰ نفر کاهش دادیم و از نیمه دوم اسفندماه مراجعات را به صفر رساندیم.

معاون آسایشگاه خیریه کهریزک تصریح کرد: ۱۶ اسفندماه که اولین تست مثبت مشاهده شد، بخش‌های قرنطینه را آماده کردیم زیرا باتوجه به زندگی گروهی در این مرکز و آسیب پذیربودن جامعه سالمندان، مراقبت از آن‌ها نیازمند تدابیر ویژه‌ای بود.

پورفهیم با اشاره به اینکه ۱۷۵۰ مددجو شامل سالمند و معلول داریم، گفت: از حدود ۸۰۰ نفر که موارد مشکوک بودند تست گرفته شده که نتیجه تست ۸۷ نفر مثبت بود و ۵ نفر از سالمندان فوت کرده‌اند همچنین از ۹۰۰ نفر پرسنل ۶۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که اغلب آن‌ها از نوع خفیف است.

وی با بیان اینکه برای کل مددجوها نقاهتگاه آماده کرده‌ایم، ادامه داد: کسانی که حال عمومی مساعدی داشتند در قرنطینه آسایشگاه به سر می‌برند و تاکنون هشت نفر از سالمندان و یک معلول توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند که پس از بهبودی برای نقاهت به آسایشگاه باز می‌گردند.

معاون آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه در چهار بخش از این مرکز هیچ مورد مثبتی وجود ندارد، ابراز کرد: دو بخش با ظرفیت ۱۳۵ نفر در قرنطینه کامل است و درصورتی که تعداد مبتلایان بیشتر شود با کمک نیروهای مسلح و هلال احمر از امکانات صحرایی در محوطه آسایشگاه استفاده خواهیم کرد.

پورفهیم با اشاره به شیفت کاری ۱۵روزه پرسنل بیان کرد: از ۲۳ اسفندماه کل آسایشگاه قرنطینه شده و همکاران را به دو گروه تقسیم کردیم که گروه اول ۱۵ روز سرکار هستند سپس به منزل رفته و گروه دوم برای مدت ۱۵ روز سرکار می‌آیند.

وی در ادامه به برگزاری جشن‌های سال نو اشاره کرد و افزود: همه ساله جشن‌های مختلفی در آستانه سال نو با حضور مددجویان و نیکوکاران برگزار می‌کردیم که امسال به دلیل ممنوعیت رفت وآمد و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت هیچ مراسمی در آسایشگاه برگزار نشد.

معاون آسایشگاه خیریه کهریزک ابراز داشت: در پی محدودیت‌های ایجاد شده، تمام کلاس‌های آموزشی مددجویان نیز تعطیل شده است و با حضور همکاران روانشناس گروه‌های مجازی تشکیل داده‌ایم تا معلولان عزیز از طریق فضای مجازی آموزش‌های خود را دنبال کنند.

پورفهیم با بیان اینکه پروتکل‌های وزارت بهداشت از بهمن‌ماه اعلام شده است، تصریح کرد: پزشک متخصص عفونی و تیم بهداشتی شامل کارشناسان متخصص به صورت شبانه‌روزی در آسایشگاه حضور دارند همچنین داوطلبان متخصص نیز به یاری مددجویان آمده‌اند.

وی ضمن تشکر از آتش‌نشانی، شهرداری، هلال احمر، بهزیستی و سازمانهایی که به آسایشگاه کمک می کنند، گفت: تمام بخش‌ها دوبار در روز و بخش‌های قرنطینه هر دوساعت یکبار گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

معاون آسایشگاه خیریه کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که ابتلا را به تأخیر بیاندازیم و در این راستا باید امکانات کافی داشته باشیم از این رو به کمک مردم و سازمان‌ها نیاز داریم لذا نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت آسایشگاه و یا تماس تلفنی از نحوه ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مطلع شوند