جوش صورت در پوست نشانه چیست
جوش صورت در پوست نشانه چیست
موسسه بین المللی پوست، یک نقشه صورت درست کرده، یک سیستم تحلیل پوست که صورت را به ۱۴ ناحیه تقسیم می کند که می توانید جداگانه تحلیل و درمانشان کنید.

شهریاریها : ۱و۲ : دستگاه گوارش. برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود‌ها) بپرهیزید. میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید.
۳ : کبد. جوش یا لک در این ناحیه از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است. این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می‌دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می‌خورید نگاهی بیاندازید. برای رفع این مشکلات بهتر است روزی ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند.
۴و۵ : کلیه‌ها. هر لکه یا جوش در اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشان دهنده کم‌آبی بدن است، پس بیشتر آب بنوشید!
۶ : قلب. اگر در این منطقه جوش یا لک دارید فشار خون خود را چک کنید، همچنین ویتامین B بدنتان کم است. مصرف غذاهای تند، گوشت و چربی را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از آنجایی که این منطقه مستعد باز شدن منافذ پوست است، مطمئن شوید تاریخ انقضاء لوازم آرایشتان نگذشته باشد.
۷و۸ : کلیه. باز هم، بنوشید، مصرف نوشیدنی‌های گازدار، قهوه و الکل را قطع کنید چرا که باعث از دست دادن آب بدنتان می‌شود.
۹و۱۰ : سیستم تنفسی. آیا سیگار می‌کشید، آلرژی دارید؟ در مناطق آلوده رفت و آمد می‌کنید؟ اگر هیچکدام از این‌ها نیست، خوراکی‌های با طبع گرم را نخورید، کمتر قند مصرف کنید و مدتی در هوای تازه و سالم قدم بزنید. همچنین جوش و لک در این ناحیه نشان دهنده این است که بدن شما قلیایی است، لذا از خوردن مواد غذایی اسیدی همچون گوشت، لبنیات، الکل، کافئین و شکر اجتناب کنید. به جای آن سبزیجات و آب را بیش از پیش در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. یکی دیگر از مسائلی که باعث جوش و لک در این منطقه می‌شود، استفاده از تلفن همراه آلوده یا بالش آلوده است.
۱۱و۱۲ : هورمون. جوش و لک در این منطقه نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی است. گاهی هر دو این تغییرات اجتناب ناپذیرند، لذا با خواب کافی، نوشیدن آب به اندازه زیاد، خوردن سبزیجات برگدار و پاکیزه نگاه داشتن پوست این اثر را به حداقل برسانید.
۱۳ : معده. بیشتر فیبر مصر کنید و با نوشیدن چای گیاهی سم را از بدنتان بزدائید.
۱۴ : بیماری. جوش و لکه در این ناحیه نشان دهنده این است که بدنتان برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها تقلا می‌کند. با مراجعه به دکتر برای مطمئن شدن از مشکل و اینکه آیا بدنتان دچار عفونت شده یا نه به این مشکل پایان دهید، همچنین با خواب کافی، تنفس عمیق، نوشیدن آب فراوان زود‌تر بهبود خواهید یافت.
بنابر این اگر دفعه بعد جوش یا لکی در صورت خود مشاهده کردید به این نقشه مراجعه کنید و در اسرع وقت بیماری خود را برطرف کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی برخی از جوشها تنها به دلیل مواد غذایی با طبع گرم به وجود می‌آیند، برای مثال همیشه هم جوش زدن در ناحیه میان دو ابرو نشان دهنده بیماری کبدی نیست.

 

https://static1.borna.news/thumbnail/9oLKVEXagfXE/zKlnR2CgDMts54GkxMYEj8fvMMUiCETIT3Il7Z8QJ7YCZYBL8OGb1tkXRmfG0ZrOzG4dCpLzLSmmrKvCe4wUTtEqQfsk1ldh/%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7.jpg