جمعیت شهریار در ۵ سال اخیر ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت
جمعیت شهریار در ۵ سال اخیر ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت
شهرستان شهریار - فرماندار شهریار با بیان اینکه هر روز به جمعیت شهرستان‌های غرب استان تهران با بضاعت کم زیرساختی اضافه می شود، اعلام کرد: براین اساس جمعیت شهرستان شهریار از سال ۹۵ تا به امروز ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش شهریاریها ،”نورالله طاهری” در نشست مشترک فرمانداران و ائمه جمعه غرب استان تهران با مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: به آمار ساکنان شهرستان‌های غرب استان تهران با سرریز شدن جمعیت پایتخت به این شهرستان ها، هرساله افزوده می شود تا مردم این شهرستان ها از کمبود زیرساخت ها رنج مضاعف ببرند.

وی ادامه داد: تراکم جمعیت در شهرستان شهریار به ازای هر کیلومتر مربع ۲ هزار و ۲۰۲ نفر است که این جمعیت با بضاعت و ظرفیت یک فرمانداری اداره می‌شود.

فرماندار شهریار با اشاره به اینکه جمعیت هشت استان کشور از جمعیت شهرستان شهریار کمتر است، بیان کرد: در تمامی زمینه‌ها و زیرساخت‌ها برغم زحمات و تلاش‌های فراوان، کمبود و مشکل وجود دارد و زیرساخت‌های فعلی ‌با سرعت افزایش جمعیت موجود جوابگوی مردم نیست و نخواهد بود.

طاهری با اشاره به لزوم تعریف سازوکار مشخص، ارتقا مدیریت این سه شهرستان و تقویت ادارات تابعه گفت: شهرستان‌های غرب استان تهران نیازمند یک توسعه همگون مدیریتی هستند تا وضعیت خود را بهبود دهند و خدمات مطلوب تری به ساکنان ارائه کنند.

فرماندار شهریار یادآور شد: شهرستان‌های غرب استان تهران نیازمند توجه ویژه از سوی مدیریت عالی کشور در تمامی زمینه‌ها است تا پاسخگوی جمعیت فزاینده این شهرستان‌ها باشد.

شهرستان شهریار در غرب پایتخت واقع شده است و دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.