جلسه کارگروه منابع طبیعی و آب کشاورزی رباط کریم برگزار شد
جلسه کارگروه منابع طبیعی و آب کشاورزی رباط کریم برگزار شد

شهریاریها : سومین جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان رباط کریم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. سیف الله علامی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری رباط کریم در این جلسه گفت : محوری ترین موضوع بخش کشاورزی در حال حاضر تامین آب مورد نیاز برای کشاورزان است  و با توجه به […]

1113o09شهریاریها : سومین جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان رباط کریم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

سیف الله علامی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری رباط کریم در این جلسه گفت : محوری ترین موضوع بخش کشاورزی در حال حاضر تامین آب مورد نیاز برای کشاورزان است  و با توجه به خشکسالی های متعدد و کاهش چشمگیر آب در مخازن و سفره های زیرزمینی،  استفاده بهینه از آب موجود تنها راه تداوم کشاورزی است .

وی افزود : ارتقای بهره وری آب مهمترین موضوعی است که باید دنبال شود تا در سال زراعی پیش رو با مشکل مواجه نشویم .

علامی به طرح دولت در زمینه اصلاح و ارتقای بهره روی آب کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت : اجرای طرح شیوه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی نشانگر اهتمام جدی دولت تدبیر و امید به حوزه کشاورزی است و برای این طرح اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است .

در این جلسه مقرر شد  اداره جهاد کشاورزی با هماهنگی بخشداری مرکزی از مالکین عمده اراضی کشاورزی شهرستان جهت اجرای آبیاری نوین و استفاده از تسهیلات در مهلت باقیمانده دعوت و با ارائه دلائل کارشناسی شده آنان را در این خصوص ترغیب کند.