«جعبه شرودینگر» به کارگردانی امیر گنجوی و نسیم تقوی بهترین فیلم جشنواره نیوجرسی آمریکا شد. به گزارش سینماسینما، این جشنواره امسال چهلمین دوره خود را در دهم اکتبر به پایان رساند. داستان فیلم «جعبه شرودینگر»، که در کانادا و به زبان انگلیسی با بازیگران این کشورساخته شده، در زمانی می‌گذرد که ویروس کرونا درحال همه […]

«جعبه شرودینگر» به کارگردانی امیر گنجوی و نسیم تقوی بهترین فیلم جشنواره نیوجرسی آمریکا شد.

به گزارش سینماسینما، این جشنواره امسال چهلمین دوره خود را در دهم اکتبر به پایان رساند. داستان فیلم «جعبه شرودینگر»، که در کانادا و به زبان انگلیسی با بازیگران این کشورساخته شده، در زمانی می‌گذرد که ویروس کرونا درحال همه گیری در جهان بود. زنی به نام سوفیا، که موزیسین است در بازگشت به آپارتمان خود متوجه می‌شود که شوهرش سخت بیمار شده و سپس وی را به بیمارستان منتقل می‌کند. سوفیا مجبورمی‌شود برای دور ماندن از ویروس کرونا، خود را در آپارتمانش زندانی کند. وی در قرنطینه ۱۴ روزه، ‌برای دور ماندن از ویروس کرونا، به شکلی خود را زندانی می‌کند. در اثر تنهایی در منزل، رفته رفته به سوفیا توهماتی دست می‌دهد و حس می‌کند که تحت کنترل کسی قرار گرفته، اما به تدریج تماشاگر با ماجرای جدید و غیره منتظره روبرو می‌شود.

این فیلم در سال ۲۰۲۰ ساخته شده که مدت زمانش ۸۶ دقیقه است تاکنون در جشنواره ای در نیویورک و سایر رویدادهای سینمایی نیز شرکت کرده بود. امیرگنجوی که مدت هاست در تورنتو درکانادا به سر می‌برد، نیز برگزارکننده جشنواره فیلمهای ایرانی در کانادا بوده است و جدا از نقد نویسی، سایت سینمایی یونیورسال را به زبان انگلیسی اداره می‌کند. درباره جشنواره نیوجرسی باید اضافه کرد که بین ۱۰ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر برپاشده که امسال به صورت آنلاین برگزار شده بود. در آن مجموعه ای ازفیلم‌های بلند و کوتاه از کشورهای گوناگون شرکت داشتند.