امروز شنبه ۳۰ اکتبر (۸ آبان) سی و چهارمین جشنواره بین اللمللی توکیو با نمایش فیلم «گریه کن ماچو» آخرین ساخته کلینت ایستوود، بعد از مراسم افتتاحیه شروع به کار کرد. به گزارش سینماسینما، در افتتاحیه این جشنواره ارکستر بزرگی فقط با حضور زنان موزیسین شور غریبی به جشنواره بخشیدند. بعد از آن فیلم‌های بخش […]

امروز شنبه ۳۰ اکتبر (۸ آبان) سی و چهارمین جشنواره بین اللمللی توکیو با نمایش فیلم «گریه کن ماچو» آخرین ساخته کلینت ایستوود، بعد از مراسم افتتاحیه شروع به کار کرد.

به گزارش سینماسینما، در افتتاحیه این جشنواره ارکستر بزرگی فقط با حضور زنان موزیسین شور غریبی به جشنواره بخشیدند. بعد از آن فیلم‌های بخش های گوناگون معرفی شد که در قسمت مسابقه اصلی و بین اللملی آن آخرین اثر بهمن قبادی (چهار دیوار) قرار دارد. این فیلم در ترکیه و به زبان ترکی تهیه شده که جدا از بازیگران سینمای ترک، امیر آقایی نیز  در آن بازی کرده است. درطول جشنواره اما خود کارگردان و عوامل به دلیل مشکلات ‌پروتکل های بهداشتی ناشی از کرونا، حضور نخواهند داشت؛ اما جشنواره با قبادی و عوامل فیلم ارتباط اینترنتی برقرار خواهد کرد و این ارتباط با داوران و تماشاگران به اشتراک گذاشته خواهد شد. تهیه کننده فیلم راجر واترز، موزیسین مشهور و تهیه کننده است. امسال در این جشنواره خانم شهره گلپریان که سالهاست با آن همکاری می‌کند، نیز حضور دارد. در بخش مسابقه اصلی ۱۵ فیلم انتخاب شده‌اند. بخش دیگر این جشنواره به سینمای آینده آسیا اختصاص داده شده و بخش گالا، همچنین بخش کارتون فیلمهای ژاپنی، ‌سینمای جدید ژاپن، جدا از این بخش سینمای کلاسیک ژاپن هم در برنامه گنجانده شده و دیگر بخش جشنواره فوکوس بر سینمای جهانی و غیره است.

در افتتاحیه هیات داوران بخش های مختلف جشنواره معرفی شدند و درنهایت برای بخش مسابقه بین اللمللی، پنج داور شامل سه خانم و دو مرد، به ریاست ایزابل هوپر بازیگر مشهور فرانسوی، حضور داشتند که هرکدام صحبت های کوتاهی درباره سینما کردند. تمام حضار در سالن بزرگ با رعایت مسایل بهداشتی و با ماسک شرکت کرده بودند. قراراست در روزهای آینده درجشنواره، سه تن از مسئولان جشنواره های اروپایی کنفرانسی راجع به آینده صنعت سینما برگزارکنند، که شامل کریستیان ژون (جشنواره کن)، کارلو شاتریان (جشنواره برلین) و فدریک بویه (ترایبکا) هستند. جشنواره هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به پایان می‌رسد.