آخرین ساخته بهمن قبادی فیلمی به نام «چهاردیوار» با بازی امیر آقایی ‌و تعدادی از بازیگران مشهور ترکیه است که نخستین نمایش جشنواره‌ای آن در جشنواره فیلم توکیو خواهد بود. به گزارش سینماسینما، این اثر یکی از ۱۵ فیلم مسابقه اصلی این جشنواره است. امسال تعداد ۱۵۳۳ فیلم از ۱۱۳ کشور به جشنواره پیشنهاد شده […]

آخرین ساخته بهمن قبادی فیلمی به نام «چهاردیوار» با بازی امیر آقایی ‌و تعدادی از بازیگران مشهور ترکیه است که نخستین نمایش جشنواره‌ای آن در جشنواره فیلم توکیو خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، این اثر یکی از ۱۵ فیلم مسابقه اصلی این جشنواره است. امسال تعداد ۱۵۳۳ فیلم از ۱۱۳ کشور به جشنواره پیشنهاد شده بود که در بخش مسابقه دو فیلم از ژاپن و ۷ فیلم از آسیا و شش فیلم از دیگر نقاط جهان انتخاب شده اند. سی‌وچهارمین جشنواره توکیو از ۳۰ اکتبر تا ۸ نوامبر (۸ تا ۱۷ آبان) برپا خواهد شد که رئیس هیات داورانش، ایزابل هوپر بازیگر مشهور فرانسوی است.

فیلم بهمن قبادی که در ترکیه و به زبان ترکی ساخته شده را راجر واترز موزیسین و ‌آوازه خوان مشهور انگلیسی تهیه کرده و موسیقی متن آن‌را حسین علیزاده ساخته است. تدوینگر آن هایده صفی‌یاری است.

داستان فیلم درباره موزیسین کردی است که درحاشیه دریا کار و زندگی می‌کند و باید بسیار کار کند تا بتواند خانه ای برای همسرش که دور از اوست بسازد، تا وی را پیش خود ببرد؛ اما یک واقعه ناگوار، سرنوشت دیگری برای او رقم می‌زند.

بهمن قبادی با آثار قبلی خود جوایز بسیاری از جشنواره‌هایی چون کن، سن سباستیان، رتردام، توکیو، ترایبکا، وغیره دریافت کرده است.