سید عباس جوهری : ثبت 6500 فرصت شغلی در شهریار
سید عباس جوهری : ثبت 6500 فرصت شغلی در شهریار

شهریاریها : فرماندار شهریار از ثبت شش هزار و 500 فرصت شغلی در سامانه رصد این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای استفاده از ظرفیت بخش صنعت، معدن و تجارت در امر اشتغالزایی، 150 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص داده شده است. سید عباس جوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: […]

جوهریشهریاریها : فرماندار شهریار از ثبت شش هزار و 500 فرصت شغلی در سامانه رصد این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای استفاده از ظرفیت بخش صنعت، معدن و تجارت در امر اشتغالزایی، 150 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص داده شده است.

سید عباس جوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سه حوزه کشاورزی، اشتغالزایی و بهداشت و درمان از اولویتهای اصلی مسئولان شهرستان شهریار است که اهتمام ویژه ای جهت ساماندهی این حوزه ها وجود دارد و اقداماتی اعم از اجرای مطلوب طرح توسعه کشاورزی، حمایت از کارآفرینان و صنعت گران بومی، احداث و تجهیز بیمارستانها و مراکز بهداشتی و … در این راستا صورت گرفته است.

اشتغالزایی نیاز اساسی جمعیت رو به رشد شهریار است

این مسئول عنوان کرد: شهریار بزرگترین شهرستان استان تهران است که با وجود جمعیتی بیش از 650 هزار نفر، 17 برابر سایر شهرستانهای این استان جمعیت دارد و این جمعیت رو به رشد نیازمند خدمات رسانی بهینه در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، آموزشی و… است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شهرستانهای استان تهران با رشد منفی جمعیتی روبرو هستند که با توجه به این کاهش جمعیت، مشکل اشتغال و کمبود بودجه و اعتبار نیز برای آنها پیش نخواهد آمد اما شهریار که هم اکنون نیز بزرگترین شهرستان استان تهران است، به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و مهاجرپذیری، با رشد 1.4 درصدی جمعیت مواجه است.

ثبت 6500 فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغالزایی شهریار

فرماندار شهرستان شهریار گفت: خدمات رسانی بهینه به شهروندان و ایجاد زیرساختهای لازم با توجه به رشد روزافزون جمعیت از اولویتهای اساسی مسئولان شهریار است که در این زمینه با حمایتهای استانی و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

این مسئول افزود: سهمیه شهرستان شهریار برای اشتغالزایی در سالجاری 16 هزار فرصت شغلی بوده است که در این زمینه تاکنون بیش از شش هزار و 500 نفر در سامانه رصد ثبت شده اند، البته سه هزار و 500 نفر نیز در بخش مسکن مشغول بکار شده اند که این آمار در سامانه رصد ثبت نمی شود.

اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به بخش صنعت، معدن و تجارت

جوهری به ظرفیت مطلوب بخش صنعت، معدن و تجارت در اشتغالزایی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت مطلوب بخش صنعت، معدن و تجارت در اشتغالزایی و تحقق اهداف عالی در استفاده بهینه از توان و استعداد نسل جوان، بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات به حوزه صنعت و معدن شهریار اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در جهت رشد و توسعه صنایع و حمایت از کارآفرینان و صنعتگران شهرستان، اختصاص 240 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات دیگر نیز در دست اقدام است.