تیم ملی فوتسال ایران به عنوان سومی جهان رسید ؛ بچه ها متشکریم!
تیم ملی فوتسال ایران به عنوان سومی جهان رسید ؛ بچه ها متشکریم!

شهریاریها : تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل پرتغال به مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا رسید. به گزارش وبسایت نود ، تیم ملی فوتسال ایران که در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (شنبه) برای کسب مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها در سالن کولیسئو ال پوبلو […]

شهریاریها : تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل پرتغال به مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا رسید.

به گزارش وبسایت نود ، تیم ملی فوتسال ایران که در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (شنبه) برای کسب مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها در سالن کولیسئو ال پوبلو شهر کالی به مصاف پرتغال رفت، دیداری که شاگردان ناظم‌الشریعه با نتیجه ۲ – ۲ آن را پایان دادند تا بازی به ضربات پنالتی برود. در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ پیروز شد و به مقام سوم جهان رسید.

 سید محمد ناظم‌الشریعه برای این بازی علیرضا صمیمی، علی‌اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی، مهدی جاوید و احمد اسماعیل‌پور را از ابتدا به زمین فرستاد.

گومز واز، برونو الکساندر، فرناندو آلبرتو،ماتوس و ریکاردینیو پنج بازیکن ابتدایی پرتغال برای بازی با ایران بودند.

علیرضا صمیمی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر و حسین طیبی هفت بازیکن روی نیمکت ایران در ابتدای این دیدار هستند و محمد کشاورز و قدرت بهادری به دلیل مصدومیت دور از فهرست ایران قرار دارند.

این دیدار در حالی که در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود، در نیمه دوم با نمایش خوب پرتغالی‌ها آغاز شد. دو گل زودهنگام کاردینال در ۴۸ ثانیه ابتدایی نیمه دوم، بازیکنان ایران را غافلگیر کرد. در ادامه و در دقیقه ۲۵ بازی نیز محمد سنگ‌سفیدی از تیم ایران و میگوئل از پرتغال به دلیل درگیری با یکدیگر با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شدند.

در حالی که دو تیم چهار نفره کار خود را دنبال کردند، افشین کاظمی توانست با یک شوت غافلگیرکننده اولین گل ایران را به ثمر برساند. در ادامه بازیکنان ایران برای جبران نتیجه تلاش زیادی کردند و در نهایت مهدی جاوید بود که در دقیقه ۳۵ توانست از روی ضربه ایستگاهی کار را به تساوی بکشاند.

کاردینال اولین ضربه را برای پرتغال تبدیل به گل کرد و اولین پنالتی ایران هم توسط حسن‌زاده گل شد. ضربه دوم پنالتی پرتغالی‌ها توسط سپهر محمدی مهار شد و پنالتی دوم ایران هم توسط محمد طاهری به تیر دروازه خود.

در سومین ضربه پرتغالی‌ها موفق شدند ضربه خود را تبدیل به گل کنند و طیبی هم برای ایران گلزنی کرد. پس از تساوی در سه ضربه ابتدایی، کار به ضربات تک تک رسید که اولین پنالتی پرتغالی‌ها در این ضربات تبدیل به گل شد و افشین کاظمی هم به زیبایی پنالتی خود را گل کرد. سپهر محمدی دومین ضربه پنالتی تکی و پنجمین پنالتی پرتغالی‌ها را مهار کرد و احمدی هم پنالتی ایران را به تیر کوبید. ششمین ضربه پنالتی پرتغالی‌ها به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت تا مهدی جاوید پنالتی خود را تبدیل به گل کند تا ایران در جام جهانی سوم شود و به مدال برنز برسد.

شرح گل ها در جریان بازی:

ایران ۰ – پرتغال ۱: ضد حمله بازیکنان پرتغال در نهایت به کاردینال رسید تا او پس از سر توپ به دو بازیکن ایران از بالای سر صمیمی گل اول را به ثمر برساند.

ایران ۰ – پرتغال ۲: ریکاردینیو پاس زیبایی را به کاردینال داد و این بازیکن دروازه خالی ایران را باز کرد.

ایران ۱ – پرتغال ۲:کاظمی با یک حرکت تکنیکی و شوت زمینی به گوشه دروازه پرتغال گل اول ایران را به ثمر رساند.

ایران ۲ – پرتغال ۲:تیم ایران صاحب پنالتی نقطه دوم شد که جاوید با ضربه پای چپ گل تساوی را به ثمر رساند.