تولید 12 تن برنج برای نخستین بار شهریار
تولید 12 تن برنج برای نخستین بار شهریار

شهریاریها : در ابتدای سال زراعی شهرستان شهریار، دو کشاورز ساکن این شهرستان برای نخستین بار حدود 4 هکتار از اراضی خود را به زیر کشت برنج بردند. اقدامی که در ابتدا با گمانه‌زنی‌های منفی کشاورزان منطقه روبه‌رو شد، چرا که آنها تصور نمی‌کردند در چنین آب و هوایی بتوان برنج نیز که اصلی‌ترین مواد […]

شهریاریها : در ابتدای سال زراعی شهرستان شهریار، دو کشاورز ساکن این شهرستان برای نخستین بار حدود 4 هکتار از اراضی خود را به زیر کشت برنج بردند.

اقدامی که در ابتدا با گمانه‌زنی‌های منفی کشاورزان منطقه روبه‌رو شد، چرا که آنها تصور نمی‌کردند در چنین آب و هوایی بتوان برنج نیز که اصلی‌ترین مواد غذایی ایرانیان را به خود اختصاص داده است، برداشت کرد.

با این وجود تلاش بی‌وقفه 2 کشاورز شهریاری این غیر ممکن را نیز برای نخستین بار ممکن کرد.

پس از آنکه مراحل کاشت و داشت برنج در شهریار به اتمام رسید، همگان منتظر برداشت محصول بودند تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنند.

کیفیت برنج تولید شده در شهریار کم نظیر است

در همین رابطه مدیر کشاورزی شهریار در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: تولید برنج نیازمند شرایط اقلیمی خاصی است، چرا که این محصول نیاز به آب فراوان داشته تا بتواند رشد و نمو کند.

مهدی صالحی تصریح کرد: با وجود سختی‌های بسیاری که تولید برنج در آب و هوای شهرستان شهریار دارد، 2 کشاورز در یک اقدام ارزشمند بخشی از مزارع خود در حدود 4 هکتار را به زیر کشت برنج بردند.

وی افزود: در هفته گذشته کار برداشت این محصول در شهریار آغاز شد و بلافاصله محصول تولید شده برای ارزیابی کیفیت مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل اداره کشاورزی شهرستان شهریار  بیان داشت: خوشبختانه پس از بررسی‌های متعدد و مختلفی که توسط کارشناسان و افراد خبره صورت گرفت، مشخص شد که برنج تولید شده در شهریار که از نوع دم سیاه است، دارای کیفیت بسیار بالا و مرغوبی بوده که این نظر کم نظیر است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که دلیل مرغوبیت برنج فوق چیست؟ گفت: مزارع کشاورزی شهریار از خاک حاصلخیزی سود می‌برند که کشت انواع محصولات را ممکن کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود برنج تنها به خاک مستعد و غنی نیاز ندارد و باید آب کافی نیز در دسترس باشد که کشاورزان شهریاری با استفاده از شیوه‌های صحیح آبیاری نوین، این مشکل را نیز برطرف کردند.

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا تولید برنج در شهریار در سال‌های زراعی آینده نیز تداوم خواهد یافت، گفت: در گام نخست موفقیت ارزشمندی حاصل شده است، به همین دلیل در تلاش هستیم تا با انجام کارهای تخصصی و علمی، تولید این محصول ارزشمند را در شهریار توسعه دهیم.

وی در پایان گفت:‌ امیدوارم با تعامل و تلاش بیشتر کشاورزان و همچنین همراهی دستگاه‌های مرتبط در آینده نزدیک تولید برنج در شهریار بخش مهمی از نیازهای استان تهران را تامین کند.

عکس : روستای دهنو سادات در استان گیلان