توضیحات رشیدی درباره استعفا از ریاست فدراسیون دوچرخه سواری
توضیحات رشیدی درباره استعفا از ریاست فدراسیون دوچرخه سواری
رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری پس از استعفا از این سمت خود، گفت: بنابر وظیفه‌ای که داشتم برای حل شدن مشکلات به این نتیجه رسیدم که استعفا دهم.

به گزارش شهریاریها ، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان بعد از چند ماه سرپرستی، پنجم خردادماه سال جاری در حالی برگزار شد که محمود رشیدی با کسب ۲۷ رأی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

پس از حضور وی در رأس این فدراسیون، بحث دخالت وزارت ورزش در این انتخابات قوت گرفت و کار را به جایی رساند که برخی از اهالی این رشته ایمیل‌هایی را به اتحادیه جهانی ارسال می‌کردند و همین امر باعث شد تا اتحادیه جهانی از ایران توضیحاتی را پیرامون این مسئله بخواهد.

وساطت کمیته ملی المپیک کشورمان در حاشیه بازی‌های توکیو نیز راه به جایی نبرد و در نهایت براساس درخواست این اتحادیه، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان تنها پس از ۱۲۰ روز مجبور به استعفا شد و این استعفا روز گذشته به اتحادیه جهانی ارسال شده است.

محمود رشیدی که در این مدت تا حدی از رسانه‌ها دوری می‌کرد این بار پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

ایمیل‌های سیاه کار دست فدراسیون داد

رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح اتفاقات رخ داده شده، گفت: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(UCI) به انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ایران ایراداتی را وارد کرد مبنی بر اینکه دولت در این انتخابات دخالت کرده است. آنها اعلام کردند به همین دلیل انتخابات فدراسیون را به رسمیت نمی‌شناسند. ما هم به این مجموعه پاسخ دادیم که انتخابات فدراسیون کاملاً قانونی و طبق اساسنامه برگزار شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از انتخابات ایمیل‌های سیاه مکرراً به اتحادیه ارسال می‌شد و این مسئله ابهاماتی را ایجاد کرده بود و آنها توضیحاتی را خواسته بودند. در پاسخ گفتیم در سنوات قبل هم انتخابات به همین شکل برگزار می شده اما هیچ مشکلی پیش نیامده و تخلفی صورت نگرفته است. آنها هم عنوان کردند که قبلاً هیچ شکایتی نشده بود ولی الان شکایات زیاد است و باید این مسئله را پیگیری کنند.

اتحادیه جهانی قانع نشد و استعفا دادم

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: اتحادیه جهانی به دنبال این مسئله بحث بررسی انتخابات فدراسیون ایران را به همراه مشکلات کشور مکزیک در دستور کار جلسه روز چهارم مهرماه خود در بلژیک قرار داده بود. البته بحث تعلیق ما در کمیته اخلاق این فدراسیون مطرح می‌شد و ربطی به این نشست نداشت اما چون آنها از پاسخ‌های ما قانع نشده بودند بنده به دلیل پیشگیری از تصمیمات آتی اتحادیه جهانی، خودم استعفا دادم. تقریباً یک هفته‌ای می‌شود که استعفایم را به وزارت ورزش تحویل داده‌ام و چند روز قبل هم به دیدار وزیر ورزش رفتم تا این استعفا را قبول کنند. درنهایت با قبول این استعفا از سوی وزارت ورزش، آن را برای اتحادیه جهانی ارسال کردیم.

توضیحات رشیدی درباره استعفا از ریاست فدراسیون دوچرخه سواری

وی در پاسخ به این سوال که «آیا سرپرست فعلی فدراسیون پیشنهاد شما بوده است؟» گفت: این، انتخاب وزارت ورزش بود. البته من سه گزینه از جمله آقای هاشم کندی که از مربیان نامدار این رشته و هم نایب رئیس فعلی و رئیس هیأت هستند را به وزارت ورزش معرفی کردم که انتخاب نهایی با وزارتخانه بوده است.

بنا ندارم در انتخابات آینده باشم

«آیا با اتفاقات رخ داده شده قصد دارید در انتخابات جدید شرکت کنید یا خیر؟» وی در پاسخ به این سوال گفت: تصمیم نگرفتم و قطعاً تا انتخابات بعدی چند ماهی طول می‌کشد. قرار است انتخابات جدید بر اساس مکانیزم و اساسنامه اتحادیه جهانی برگزار شود. تا الان که تصمیمی برای این مسئله ندارم و بنا ندارم در انتخابات حاضر شوم.

بزرگترین چالش رشیدی چه بود؟

رشیدی در ادامه در خصوص اینکه «بزرگترین چالش شما در این مدت کوتاه حضور در فدراسیون دوچرخه سواری چه بود» هم بیان کرد: بزرگترین چالش همین مساله بود که برخی از عزیزان خانواده دوچرخه سواری اخبارهای غیر واقعی را به بیرون ارسال می‌کردند. متأسفانه برخی که منافعشان را از دست داده بودند و احساس خطر می‌کردند، چالش‌های زیادی برای این مجموعه به وجود آوردند.

بدهی دلاری تور ایران- آذربایجان پرداخت شد

وی در ادامه با بیان اینکه در همین مدت کم فدراسیون به اندازه چند سال کار کرده است، گفت: هفته پیش بدهی حدود ۱۱ هزار دلاری تور بین المللی و مطرح ایران – آذربایجان را پرداخت کردیم تا نام این تور از فهرست اتحادیه جهانی حذف نشود. این اتفاق بزرگی برای این مجموعه بود و متأسفانه در این مدت هیچکس برای حل این مسئله پا پیش نگذاشته بود. با پرداخت این بدهی که با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد این تور می‌تواند سال آینده برگزار شود. ما همین طور در تلاش بودیم تا تور بین المللی مازندران را دوباره احیا کنیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفت.

توضیحات رشیدی درباره استعفا از ریاست فدراسیون دوچرخه سواری

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این چند سال فدراسیون تعطیل بوده است. حتی در یک سال قبل به بهانه کرونا بسیاری از فعالیت‌ها تعطیل بود اما ما در این مدت تیم ملی را در چند مسابقه شرکت دادیم و مسابقات داخلی را طبق برنامه و تقویم برگزار کردیم.

نداشته های فدراسیون را به ارث برده بودیم

وی در مورد بدهی‌های فدراسیون هم اظهار داشت: فدراسیون مقداری بدهی به اتحادیه جهانی داشت که تسویه شده است. تنها مسئله مالی فدراسیون در حال حاضر بحث ساختمان نیمه کاره فدراسیون است و اینکه فدراسیون جا و امکانات ندارد و در کمپ تیم ملی و در مجموعه استادیوم آزادی مستقر شده است. متأسفانه هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته اند. این ساختمان مشکل داشته و غیر استاندارد است و باید بنا تغییرات اساسی کند و یا از ابتدا ساخته شود. این بحث هزینه‌های زیادی در بر دارد و بعید است حالا حالاها و در یکی دو سال آینده به نتیجه برسد. به هر حال فدراسیون فعلا جا و امکانات ندارد و در حقیقت ما در این چند ماه نداشته های فدراسیون را به ارث برده بودیم.

«آیا ویزای بلژیک صادر نشد یا اینکه با توجه به مشکلات پیش آمده در مجمع اتحادیه جهانی شرکت نکردید؟» رشیدی در پایان در پاسخ به این سئوال هم گفت: ویزا هم برای ما و هم برای تیم ملی صادر نشد. اگر هم ویزا صادر می‌شد و به نشست می‌رسیدیم باز هم موضوع انتخابات فدراسیون قرار بود در جلسه دو روز بعد اتحادیه جهانی مطرح شود. اینکه تصمیمات این جلسه خطر تعلیق را زیاد کند وجود داشت. بنابر وظیفه‌ای که داشتم برای حل شدن مشکل به این نتیجه رسیدم که استعفا دهم.