توزیع 350 هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان
توزیع 350 هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان

شهریاریها : حسن رادمرد معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با اشاره به برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا (طرح ضیافت) به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: برای تامین به موقع کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری […]

13911009000383_PhotoAشهریاریها : حسن رادمرد معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با اشاره به برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا (طرح ضیافت) به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: برای تامین به موقع کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بسیار پررنگ اصناف، در 400 نقطه کشور نمایشگاههای طرح ضیافت برگزار کرد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاهها و توزیع کالاهای اساسی مردم در آنها منجر به برقراری ثبات و تنظیم بیشتر بازار شد و به طور کلی هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده تمام شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در شبکه‌های توزیع کشور برای ماه مبارک رمضان مقدار قابل توجهی کالا عرضه شده است، اظهار داشت: تاکنون 350 هزار تن کالا برای ماه مبارک رمضان از طریق شبکه‌های توزیع‌ (نمایشگاهها، فروشگاههای زنجیره ای، مغازه های خرده فروشی، فروشگاههای ویژه فرهنگیان ) عرضه شده است.

وی ادامه داد: ما در این ایام سعی کردیم تمامی مایحتاج مردم برای این ماه را با قیمت  مصوب و مناسب عرضه  کنیم.

رادمرد درباره برگزاری نمایشگاههای طرح ضیافت گفت: دیروز آخرین روز برگزاری نمایشگاههای طرح ضیافت بود که براساس آخرین آمارها و شواهد مردم از برگزاری چنین نمایشگاههایی راضی بوده اند.

حسن رادمرد در پاسخ به این سوال مجری که چرا در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا برخی کالاهای وارداتی که از نظر کیفیت چندان مناسب نیست، عرضه شده است، گفت: من فکر می کنم شما نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه طرح ضیافت را با نمایشگاههای پاییزه و بهاره اشتباه گرفته‌اید.

وی افزود: در نمایشگاههای طرح ضیافت تنها یک قلم کالای وارداتی عرضه شد که آنهم مرغ ترکیه ای با کیفیت بالا بود.

رادمرد ادامه داد: سایر کالاها از جمله روغن و شکر به صورت خام وارد شده است و پس از فراوری و بسته بندی در کارخانجات داخلی به بازار کشور از جمله نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا وارد شده است.

وی تاکید کرد: در طول برگزراری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (طرح ضیافت) هیچ گزارشی از کیفیت بد کالا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال نشد که این امر نشان دهنده رضایت مردم از کیفیت کالاهای عرضه شده ادر این نمایشگاه است.

رادمرد با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ویژه ماه مبارک رمضان کلیه فعالیت ها و اجرایی کردن آن توسط جامعه اصناف انجام شده است، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها ناظر بر فعالیتهای اصناف در حین برگزاری و اجرایی کردن نمایشگاه طرح ضیافت است.

رادمرد همچنین با اشاره به خرید 80 هزار تن مرغ تولید داخل و عدم نیاز به بازار کشور به واردات مرغ خارجی گفت: قرارداد واردات مرغ از ترکیه مربوط به ماه مبارک رمضان سال گذشته بود که در آن سال واردات آن انجام نشد، ولی براساس قرارداد صورت گرفته واردات آن برای ماه مبارک رمضان انجام شد.

وی گفت: واردات مرغ ترکیه در مقادیر بسیار محدود انجام شده است، با توجه به تولید بالای مرغ داخلی کشور هیچ نیاز به واردات مرغ خارجی ندارد.