تندیس شهید کلهر در شهریار رونمایی شد
تندیس شهید کلهر در شهریار رونمایی شد

شهریاریها : تندیس شهید کلهر با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در شهریار رونمایی شد. شهردار شهریار در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در سالروز شهادت شهید یدالله کلهر گرد هم آمده‌ایم که با رونمایی از تندیس این شهید بزرگوار گوشه‌ای از رشادت‌های وی را پاس داریم. مسعود رهنما بیان کرد: […]

۱۳۹۴۱۱۰۱۰۰۰۲۹۴_PhotoAشهریاریها : تندیس شهید کلهر با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در شهریار رونمایی شد.

شهردار شهریار در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در سالروز شهادت شهید یدالله کلهر گرد هم آمده‌ایم که با رونمایی از تندیس این شهید بزرگوار گوشه‌ای از رشادت‌های وی را پاس داریم.

مسعود رهنما بیان کرد: با توجه به اهتمام شورای اسلامی شهر شهریار در راستای پاسداشت یاد شهدا، شهرداری اقدامات خوبی در قبال شهیدان شیخی، درخشان، خزایی، دنیامالی و … انجام داده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط همه ترویج شود و پاسداشت شهدا حداقل کاری است که در قبال رشادت‌های آنها می‌توان انجام داد.

شهردار شهریار در پایان متذکر شد: در این راستا اقدامات اساسی در نصب المان‌های شهدا در امیریه و بلوارهای اندیشه انجام شده است تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار نیز بیان کرد: در سفری که در سال ۱۳۹۲ به اصفهان داشتیم از تندیس شهید محمود شهبازی جانشین لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بازدید کردیم.

محمد کلهر تصریح کرد: بعد از این بازدید بر آن شدیم تا تندیسی از جنس سنگ مانند تندیس شهید شهبازی برای شهید کلهر بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: برای این کار سراغ هنرمند خالق این اثر رفتیم که کارهای خود را با عشق و هنر می‌سازد، وی ساکن نی‌ریز بود، وقتی پیش این هنرمند رفتیم دومین سفارش خود را از شهرداری اصفهان برای ساخت تندیس شهید خرازی گرفته بود.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: وقتی برای ساخت تندیس شهید کلهر با وی صحبت کردیم به ما گفت که برای ساخت تندیس شهدا باید با آن شهید ارتباط قلبی حاصل کند و به نوعی از شهید اذن بگیرد.

وی اظهار کرد: این هنرمند بعد از حدود یک ماه با ما تماس گرفت و گفت که اذن این کار را از شهید کلهر گرفته است.

کلهر بیان کرد: شهردار شهریار در این راستا لایحه‌ای را به شورای اسلامی شهر فرستاد که ساخت تندیس شهید کلهر با اکثریت قاطع به تصویب رسید و برای ساخت این اثر عقد قرارداد شد.

وی تصریح کرد: اکثر تندیس‌های سطح کشور از جنس کامپوزیت ساخته می‌شوند اما این تندیس از جنس سنگ ساخته شد تا یادآور شهیدی باشد ۷ سال مانند کوه در برابر دشمنان بعثی ایستادگی کرد و در نهایت به فیض شهادت نائل آمد.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار خاطرنشان کرد: جنس بدنه این تندیس از سنگ چینی نی‌ریز است که ۹۳ درصد در برابر شرایط جوی مقاومت دارد و جنس پایه آن نیز از سنگ مرمریت است.

وی گفت: این تندیس نخستین تندیس تمام سنگی کشور است و جنس آن به نوعی است که در خور شأن این شهید بزرگوار باشد، این تندیس از روی آخرین عکس‌های شهید ساخته شده و حتی جانبازی دست چپ این شهید در این تندیس ساخته شده است.

کلهر در پایان متذکر شد: به دلیل اینکه مراجع ساخته پیکره کامل را حرام می‌دانند، به خاطر مسائل شرعی این تندیس تنها تا زانو ساخته شده است؛ امیدواریم که با الگو گرفتن از این شهید در راه وی گام برداریم.