تعیین تکلیف بیش از چهار هزار پرونده قضایی در شهر قدس
تعیین تکلیف بیش از چهار هزار پرونده قضایی در شهر قدس

شهریاریها :  رئیس دادگستری شهرستان قدس از تعیین تکلیف چهار هزار و 500 پرونده قضایی در این شهرستان خبرداد. حسین کریمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی و فعالیت دادگستری شهرستان قدس از اواخر تیرماه سال جاری عنوان کرد: از آغاز به کار فعالیت دادگستری قدس تا کنون شش هزار […]

شهریاریها :  رئیس دادگستری شهرستان قدس از تعیین تکلیف چهار هزار و 500 پرونده قضایی در این شهرستان خبرداد.
حسین کریمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی و فعالیت دادگستری شهرستان قدس از اواخر تیرماه سال جاری عنوان کرد: از آغاز به کار فعالیت دادگستری قدس تا کنون شش هزار و 500 پرونده معطل به چهار هزار و 500 پرونده رسیدگی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این و در سال 1376 حوزه قضایی شهرتسان قدس در قالب بخش تصویب و راه اندازی شد.

کریمی نژاد در خصوص روند اجرای بررسی پرونده های قضایی شهرستان گفت: از ابتدای تشکیل دادگستری، رسیدگی به پرونده های قضایی به صورت دو مرحله ای انجام می شود.

رئیس دادگستری شهرستان قدس افزود: تحقیقات ابتدایی رسیدگی به پرونده ها درمرحله اول در دادسرا صورت می گیرد که طی آن پرونده قضایی تکمیل شده و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود.

کریمی نژاد اظهارداشت: دادگاه به عنوان یک مرجع رسیدگی، با تعیین وقت طرفین را دعوت و حکم مقتضی صادر خواهد کرد.

وی در خصوص مزایای رسیدگی دو مرحله ایی پرونده های قضایی، گفت: در این صورت رضایت قضایی مناسبی توسط قضات دادسرا اخذ می شود که اگر مدعی العموم در مقام تعقیب کوتاهی کرده باشد، نسبت به رفع این موضوع در اسرع وقت اقدام شود.

این مسئول در تشریح چارچوب تشکیلاتی دادگستری این شهرستان عنوان کرد: دادگستری شهرستان قدس در دو بخش دادگاه و دادگستری با شش شعبه که شامل سه شعبه جزایی و سه شعبه حقوقی می باشد، فعالیت می کند.

کریمی نژاد ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد پنج شعبه فعال است و پنج نفر از قضات نیز به تبع آن در دادگستری مشغول به امر قضاوت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم پرونده های قضایی، دادگستری این شهرستان نیاز به چهار قاضی دیگر دارد.

این مسئول با بیان اینکه، در دادسرا نیز دادیاری باید با سه شعبه و یک شعبه اجرای احکام همچنین دو شعبه بازپرسی فعالیت کنند، اظهارداشت: این درحالیست که در حال حاضر دادسرا با حضور دادستان و دو شعبه دادیاری فعالیت می کند.

این مسئول با اشاره به موقیت ساخت وساز های غی مجاز در این شهرستان، عنوان کرد: از مهمترین اولویت هایی که در دستور کار دادگستری قراردارد، رسیدگی به امر ساخت وسازهای غیر قانونی است.

کریمی نژاد عنوان کرد: این مهم با همکاری دادستان و دیگر همکاران رسیدگی به امور قضایی مردم در دستور کار این مجموعه قضایی قرار گرفت.