تصمیم‌گیری درباره مسدودسازی تلگرام به جلسات آینده موکول شد
تصمیم‌گیری درباره مسدودسازی تلگرام به جلسات آینده موکول شد

گروه فناوری شهریاریها : درباره نتیجه جلسه امروز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: جلسه امروز کارگروه طبق قرار قبلی برگزار شد و تا آخر وقت ادامه داشت. دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت:‌در این جلسه موضوع نرم‌افزار تلگرام بررسی شد اما به دلیل غیبت اعضا و به حدنصاب نرسیدن جلسه تصمیم‌گیری درباره […]

۱۳۹۴۰۴۱۴۰۰۰۲۱۶_PhotoAگروه فناوری شهریاریها : درباره نتیجه جلسه امروز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: جلسه امروز کارگروه طبق قرار قبلی برگزار شد و تا آخر وقت ادامه داشت.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت:‌در این جلسه موضوع نرم‌افزار تلگرام بررسی شد اما به دلیل غیبت اعضا و به حدنصاب نرسیدن جلسه تصمیم‌گیری درباره این پیام‌رسان به جلسات بعدی موکول شد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا شبکه اجتماعی تلگرام متعلق به روسیه است، گفت: در سایت تلگرام به صورت رسمی اعلام شده که این پیام‌رسان روسی نیست و مؤسس آن برادران دروف، نیکولا و پاول دروف هستند که خودشان روسی‌اند و همچنین بعضی از توسعه‌دهندگان و همکاران تلگرام نیز روسی هستند اما تلگرام هیچ ارتباط فیزیکی و حقوقی به روسیه ندارد و مقر آن در برلین آلمان است.

به گزارش فارس اخیرا وزیر ارتباطات در دیدار با همتای روسی خود گفته بود شبکه تلگرام که منتسب به روسیه است در ایران حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون کاربر دارد و سیاست ما در دولت این است محدودیتی در فعالیت این شبکه ایجاد نکنیم.

این گزارش حاکی است در جلسه امروز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تمام اعضاء حاضر نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم فعالیت شبکه‌های خارجی و انتشار گسترده محتوای مجرمانه در این شبکه‌ها اعلام کرده و اظهارداشتند در صورت عدم پایبندی به قوانین کشور،ادامه فعالیت این شبکه ها با مشکل مواجه خواهد شد.

کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) ۱۳ عضو دارد که اکثریت آن را نمایندگان دولتی و وزرا تشکیل می‌دهند.

موضوع فیلترینگ نرم‌افزار تلگرام در هفته اخیر به دلیل اظهارات مدیرعامل تلگرام و پاسخگویی وزیر ارتباطات که اعلام کرد تلگرام صفحاتی غیراخلاقی را برای مدتی مسدود و سپس باز کرده است، در جریان افتاد.

نماینده وزارت ارتباطات در کمیته فیلترینگ نیز در جلسه امروز حضور نداشت و علت غیبت وی حضور در مأموریت کاری اعلام شد.

پیشتر وزیر ارتباطات و وزیر فرهنگ تأکید کرده بودند که سیاست دولت بر مسدودسازی شبکه‌هایی که مردم از آنها استفاده صحیح می‌کنند، نیست. همچنین وزیر ارتباطات در دیدار با همتای روسی خود تأکید کرده بود که سیاست دولت بر این است که شبکه تلگرام در ایران بدون محدودیت فعالیت کند.

واعظی این نکته را نیز یادآور شده بود در صورتی که راهی برای مسدودسازی صفحات غیراخلاقی تلگرام وجود نداشته باشد ناگزیر به مسدود کردن این پیام‌رسان هستیم.

همچنین طبق اطلاعات به دست آمده فعالیت کانال‌های ضد انقلاب و مستهجن و ادامه دسترسی به تصاویر غیراخلاقی در این پیام‌رسان از دلایل بررسی موضوع فیلترینگ تلگرام بوده است.