روایت شاهد عینی از حادثه اتوبوس‌های تندرو در چهارراه ولیعصر
روایت شاهد عینی از حادثه اتوبوس‌های تندرو در چهارراه ولیعصر

شهریاریها : سرهنگ سعید اسماعیلی معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس با اعلام این خبر گفت: صبح امروز یک فقره تصادف در خط BRT  چهار راه ولیعصر رخ داد. وی افزود: در این حادثه اتوبوس تندرو با یک عابر پیاده برخورد کرده که خوشبختانه تصادف […]

A0652330شهریاریها : سرهنگ سعید اسماعیلی معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس با اعلام این خبر گفت: صبح امروز یک فقره تصادف در خط BRT  چهار راه ولیعصر رخ داد.

وی افزود: در این حادثه اتوبوس تندرو با یک عابر پیاده برخورد کرده که خوشبختانه تصادف جرحی بوده و عابر به مراکز درمانی منتقل شد.

معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت وقوع حادثه و همچنین مقصر این حادثه گفت: علت از سوی مأموران پلیس در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی عابران پیاده باید از محل‌های گذرگاه عابر پیاده عبور کنند و با توجه به چراغ‌های راهنمایی اقدام به تردد کنند.

سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر این موارد از سوی عابران پیاده رعایت نشود خودشان در وقوع تصادف سهیم بوده و در علت تصادف مقصر محسوب می‌شوند.

وی افزود: البته در این حادثه باید به دوربین‌های راهنمایی مراجعه کرده و سپس مشخص شود که عابر یا راننده اتوبوس هرکدام به چه میزان مقصر بوده‌اند.

به دنبال انتشار این خبر خانم جوانی به نام م-صانعی که از شاهدان عینی این حادثه بود جزئیات این حادثه دلخراش را تشریح کرد.

این فرد عنوان کرد: ساعت ۸ صبح امروز من و تعدادی دیگر از شهروندان از ایستگاه متروی ولیعصر خارج شده و به سمت ایستگاه اتوبوس‌های بی.آر.تی رفتیم.

وی افزود: به محض رد شدن ما از چهارراه و رسیدن به نیمه مسیر و درست در ایستگاه اتوبوس چراغ راهنمایی سبز شد و بیش از ۱۰ اتوبوس خالی از جنوب خیابان ولیعصر به سمت میدان حرکت کردند.

این فرد ادامه داد: از آنجا که اتوبوس‌ها به صورت خالی و بدون مسافر در حال تردد بودند شهروندان نسبت به این موضوع انتقاد کردند.

صانعی گفت: یکی از رانندگان اتوبوس دلش به حال مردم سوخت و در حالی که چراغ سبز بود ایستاد تا حدود ۵۰ مسافر میان چهارراه را سوار کند.

چندین جوان سوار شدند و فرد حادثه دیده هم قصد سوار شدن داشت که به یکباره یکی از مسئولان خط بر سر راننده اتوبوس داد زد و از او خواست به جای سوار کردن مسافران در اتوبوس را بسته و به راهش ادامه دهد.

این شاهد عینی حادثه گفت: راننده اتوبوس هم بدون توجه به مسافران در اتوبوس را بسته و ادامه مسیر داد غافل از اینکه مرد میانسال پایش بین در گیر کرده و به این ترتیب پایش قطع شد.

صانعی گفت: همان لحظه آنقدر حالم بد بود که دو زن مرا از محل حادثه دور کردند.

وی گفت: قسمت قطع شده پای این فرد داخل اتوبوس ماند و فرد روی زمین افتاد که صحنه فوق‌العاده وحشتناک و دلخراشی بود.

* حادثه در دست بررسی است

اصل وقوع این حادثه توسط مراجع رسمی تائید شده اما مشاهدات شاهد عینی هنوز به تائید اورژانس تهران نرسیده است.

به گفته سرهنگ سعید اسماعیلی معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ علت این حادثه در دست بررسی است و تصاویر ضبط  شده دوربین های راهنمایی در این باره بازبینی می شود.

حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز به خبرنگار فارس گفت: این حادثه به اورژانس تهران گزارش نشده است و به طور کلی امروز گزارشی مبنی بر تصادف عابر پیاده با اتوبوس بی.آر.تی نداشتیم.

وی گفت: احتمال می‌رود مردم، خودروهای شخصی یا آمبولانس‌های خصوصی این فرد را به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل کرده باشند.