تصادفات فوتی غرب استان تهران طی سالجاری 31 درصد کاهش یافت
تصادفات فوتی غرب استان تهران طی سالجاری 31 درصد کاهش یافت

شهریاریها : فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کاهش 31 درصدی تصادفات فوتی این حوزه انتظامی در سه ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت: تصادفات خسارتی و جرحی نیز به ترتیب 25 و 16 درصد کاهش یافته اند. سردار ناصر اصلانی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه […]

aslani-2شهریاریها : فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کاهش 31 درصدی تصادفات فوتی این حوزه انتظامی در سه ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت: تصادفات خسارتی و جرحی نیز به ترتیب 25 و 16 درصد کاهش یافته اند.

سردار ناصر اصلانی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران که با حضور سردار مومنی رئیس پلیس ناجا و مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: فرماندهی ویژه غرب استان تهران از سال 90 در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که امکانات و نیروها در حد شهرستانی بود اما طی این مدت با همکاری مسئولان شهرستانی و حمایت فرماندهی ناجا، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متناسب با نیازها تامین شد.

وی به ارائه آماری از عملکرد پلیس راهور پرداخت و عنوان کرد: پس از استقرار فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان و بر اساس دستورالعملهای ابلاغی از سوی فرماندهی ناجا، وقوع تصادفان رانندگی از سال 91 کاهش چشمگیری پیدا کرد به نحویکه در سه ماهه اول سالجاری تصادفات فوتی نسبته به مدت مشابه سال قبل 31 درصد کاهش یافت.

این مسئول با اشاره به کاهش 25 و 16 درصدی تصادفات خسارتی و جرحی در این مدت گفت: همچنین در سه ماهه اول سالجاری توقیف خودروها و موتورسیکلتهای متخلف به ترتیب 11 و 4 درصد کاهش داشته است.

هشدار به رانندگان متخلف: افزایش 41 درصدی تشکیل پرونده

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در ادامه از افزایش 41 درصدی تشکیل پرونده رانندگان متخلف، 33 درصدی صدور اخطاریه جرائم و 19 درصدی سایر جرائم خبر داد و متذکر شد: تمام این موفقیتها مرهون خرد جمعی، حمایت فرماندهای ناجا و تعامل دستگاه های شهرستانی است.

سردار اصلانی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور این فرماندهی بیان کرد: این ساختمان طی یکسال در زمینی به مساحت پنج هزار و 88 متر مربع و زیربنای هزار و 200 متر مربع احداث شده است، ساختمان پلیس راهور شهرستان رباط کریم نیز طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

افتتاح ساختمان مرکزی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در هفته ناجا

این مسئول از افتتاح ساختمان مرکزی فرماندهی انتظامی ویزه غرب استان تهران در هفته ناجا خبر داد و افزود: این مجتمع نیز در زمینی به مساخت 10 هکتار در دست احداث است و تمام معاونتهای مربوطه در انجا متمرکز خواهد شد، همچنین مجموعه های فرهنگی، تفریحی و مذهبی نیز در آن پیش بینی شده که صرفا برای پلیس نیست و شهروندان نیز می توانند از آن استفاده کنند.

وی خطاب به رئیس پلیس راهور ناجا خواستار ارتقای امکانات و تجهیزات پلیسی غرب استان تهران شد و اظهار داشت: فراوانی و ناهمگونی جمعیت در کنار زیرساختهای نامناسب به طور قطع افزایش جرائم و تصادفات را به دنبال خواهد داشت که شهرستان های مهاجرپذیر غرب استان تهران نیز از این فاعده مستثنی نیستند که این مساله بر ضرورت توجه و تعامل بیشتر مسئولان می افزاید.

سطح امنیتی شهریار قابل مقایسه با 4 یا 5 سال گذشته نیست

در ادامه حسین گروسی با اشاره به ناامنی های عراق، سوریه، پاکستان و… اظهار داشت: اطراف کشور ما را بطور یکپارچه آتش فرا گرفته است در حالیکه ایران اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سراسر آرامش و امنیت است.

نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی استقرار فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران را عاملی مهم در ارتقای امنیت و از آن مهمتر افزایش احساس امنیت در میان مردم منطقه برشمرد و گفت: طی این مدت آمار وقوع بسیاری از جرائم کاهش یافته است و انصافا سطح امنیتی شهریار قابل مقایسه با چهار یا پنج سال گذشته نیست.

ترافیک محورهای مواصلاتی شهریار نیازمند تقویت امکانات پلیسی است

همت الله هادیزاده نیز طی سخنانی ایجاد و حفظ امنیت را یکی از اولویتهای دولت برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه امکانات انتظامی شهریار متناسب با نیاز جمعیتی این شهرستان نیست، فرماندهی انتظامی وِیژه غرب استان نیز برغم ساختار استانی از امکانات شهرستانی برخوردار است لذا نیازمند توجه و حمایت بیشتری است.

فرماندار شهریار گفت: توجه پلیس راهور در فصول مختلف به ویژه ایام نوروز و تعطیلات تابستانی بر جاده های پرتردد کشور متمرکز می شود در حالیکه محورهای مواصلاتی شهریار و غرب استان تهران در تمام ایام سال شاهد ترافیک سنگین است که می طلبد به لحاظ ساختاری و امکانات پلیسی تقویت شود.