تشکیل کنسرسیوم برای احداث متروی شهرستان‌های غرب تهران
تشکیل کنسرسیوم برای احداث متروی شهرستان‌های غرب تهران
شهریاریها - نماینده مردم شهریار از تشکیل کنسرسیومی برای احداث متروی شهرستان‌های غرب تهران خبر داد.

به گزارش شهریاریها ، حسین حق‌وردی نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درباره احداث قطار حومه‌ای تهران گفت: برای شهرستان‌های حومه تهران، قطار حومه‌ای تعریف شده و شهرداری درباره احداث خط آهن در این بخش مسئولیتی ندارد.

وی افزود: متولی قطار حومه‌ای، شرکت راه‌آهن است که راه‌آهن نیز عنوان کرده که مطالعات اولیه برای احداث راه‌آهن تهران شهریار انجام شده و اساسنامه قطار حومه‌ای هم به تصویب هیأت دولت در دولت آقای روحانی رسید.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تاکنون راه‌آهن هیچ اقدامی برای قطار حومه‌ای شهریار انجام نداده و مشکل را هم نبود اعتبار عنوان می‌کند.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت‌ها را در بخش ریلی دولت مشخص می‌کند، سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم رغبتی ندارد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و لذا مشکل اعتبارات در این بخش همچنان پابرجاست.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد بنا بر این شد تا ما شرکتی را تحت عنوان متروی غرب تهران با مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های این منطقه و شهرداری تهران و شرکت عمران به خاطر شهر جدید اندیشه تأسیس کنیم.

وی با بیان اینکه سهم هر شهرداری در این شرکت مشخص شده، اظهار داشت: بنا شد تا این کنسرسیوم کار راه‌آهن متروی غرب تهران را انجام دهد.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: این شرکت در مرحله ثبت قرار دارد و اساسنامه آن نیز به تصویب شوراهای اسلامی شهرهایی که شهرداری‌هایشان در این شرکت سهام دارند، برسد.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد افزود: پس از انجام این کارها هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انتخاب خواهند شد. کارهای مطالعاتی برای شروع کار انجام خواهد شد و با مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها کار را به پیش خواهیم برد.