ترافیک سنگین در محور چالوس
ترافیک سنگین در محور چالوس

شهریاریها : محور‌های شمالی کشور جاد‌ه‌هایی هستند که تردد و ترافیک آنها در تعطیلات، بسیار بیشتر از روز‌های عادی است. از این رو پلیس راه اغلب در روز‌های پیک رفت و پیک برگشت‌ سفر‌ها، در تعطیلاتی نظیر همین تعطیلات عید قربان، برخی از محور‌های شمالی کشور مخصوصا محور چالوس را یک طرفه می‌کند. امروز یکی از مسافران این […]

13920616000699_PhotoAشهریاریها : محور‌های شمالی کشور جاد‌ه‌هایی هستند که تردد و ترافیک آنها در تعطیلات، بسیار بیشتر از روز‌های عادی است.

از این رو پلیس راه اغلب در روز‌های پیک رفت و پیک برگشت‌ سفر‌ها، در تعطیلاتی نظیر همین تعطیلات عید قربان، برخی از محور‌های شمالی کشور مخصوصا محور چالوس را یک طرفه می‌کند.

امروز یکی از مسافران این مسیر در تماسی تلفنی با فارس گفت: صبح امروز و هم‌اکنون با وجود ترافیک سنگین در محور کرج به چالوس و تردد بالای خودرو در این مسیر، کماکان محور دو طرفه است و خودرو‌هایی که از کرج عازم چالوس هستند، در ترافیک سنگین گیر کرده‌اند، در حالی که مسیر مقابل باز است و جالب‌تر آنکه هیچ خودرویی از مسیر مقابل تردد نمی‌کند اما پلیس راه اجازه یک طرفه شدن مسیر را نمی‌دهد.

‌بنابراین گزارش مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در این‌باره می‌گوید:‌ حجم تردد در آزادراه تهران – قم و آزادراه قزوین – رشت، محورهای کرج – چالوس، هراز و فیروزکوه از بعد از ظهر روز گذشته، سه‌شنبه، تا روز شنبه، سنگین خواهد بود.

بنا به گفته داریوش امانی‌ با توجه به فرا رسیدن عید قربان و تعطیلات پایان هفته و افزایش سفر در این ایام، محورهای مواصلاتی کشور از حجم بالای تردد وسایل نقلیه برخوردار هستند.

وی می‌گوید: به منظور کنترل تردد در جاده‌ها، مشاهده تصادف و اقدام سریع و به موقع کنترل رفتارهای حادثه‌ساز، کنترل عادی بودن تردد، در حال حاضر بیش از 521 دوربین در محورهای مواصلاتی سراسر کشور نصب و فعال است و کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راههای کشور در طول شبانه‌روز از طریق این سامانه آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را اطلاع رسانی می‌کنند.

امانی درباره آگاهی رانندگان از وضعیت تردد وسایل نقلیه درجاده‌ها قبل از سفر تأکید کرد: مسافران می‌توانند قبل از آغاز سفر از طریق تماس تلفنی با شماره 141 و 88925252 به دو روش گویا و مکتوب از آخرین اطلاعیه مربوط به وضعیت راههای کشور مطلع شوند. همچنین از طریق سامانه پیامکی 1000141 با ارسال کد مخابراتی شهر مبدا و مقصد از طریق پیامک، مسیر و مسافت بهینه را دریافت کنند و با ارسال عدد 141 به سامانه 1000141 از آخرین وضعیت راههای کشور مطلع شوند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با تأکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جهت ارتقای ایمنی سفر، تصریح کرد: به منظور ارتقای ایمنی سفر در تعطیلات هفته جاری توصیه می‌شود مسافران جهت پیشگیری از حوادث جاده‌ای و کاهش ترافیک، ساعات اولیه صبح را برای سفر خود در نظر بگیرند.