تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری قدس
تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری قدس
شهردار قدس با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در مدیریت شهری و توسعه شهرها، برنامه های شهرداری قدس برای هفته پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

به گزارش شهریاریها ،مهندس مسعود مختاری با بیان اینکه از زمان آغاز شهرنشینی، تمهیدات دفاعی از ملزومات پایه در ساختار شهرها بوده، به طوری که راهبرد دفاعی یکی از شاخص های شکل گیری و توسعه شهرها در مقابل تهاجمات و تهدیدات مختلف بوده است، اظهار کرد: امروزه با توسعه علوم و فناوری و تغییرات موجود در تهدیدات، راهکارهای دفاعی گذشته در تامین امنیت شهرها کارایی لازم را نداشته در این خصوص نیازمند ابزارها و روش های نوین می باشیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، باید راهکارهایی برای کاهش آسیب پذیری، افزایش تاب آوری و ایمن سازی زیرساخت های شهری مدنظر قرار گیرد که با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری، این مجموعه اقدام به شناسایی تهدیدات و مصون سازی زیرساخت های شهری برای صیانت از شهروندان می نماید.

مهندس مختاری در تشریح برنامه های شهرداری قدس در هفته پدافند غیرعامل بیان داشت: این مناسبت فرصتی است تا با برگزاری برنامه های مختلف، ضمن آمادگی مدیریت شهری و شهروندان در برابر حوادث مختلف، پدافند غیرعامل بیشتر به جامعه شناسانده شود.

شهردار قدس افزود: در این هفته، از طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری قدس رونمایی و ابلاغ خواهد شد که کمیته های زیرمجموعه پدافند غیرعامل موظف به برنامه ریزی و اقدام در قالب این طرح جامع خواهند بود.

وی به برگزاری رزمایش پدافند زیستی در این هفته اشاره کرد و گفت: این رزمایش با هدف سنجش سطح آمادگی پدافند زیستی و میزان آمادگی در مواجهه با تهدیدات مختلف برگزار می گردد‌.

مهندس مختاری در ادامه گفت: ۷ کارگروه زیرمجموعه کمیته پدافند غیرعامل موظف به برگزاری جلسات خود بر اساس طرح جامع پدافند و دستورالعمل جدید بوده و مکلفند نتایج و خروجی جلسات خود را به کمیته مرکزی اعلام نمایند.

شهردار قدس در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای کمیته پدافند غیرعامل، مسئولین شهری و تمام پرسنل شهرداری، برگزاری مسابقه “ایران قوی”، معرفی مبانی پدافند غیرعامل از طریق نصب بنر، پیشنهاد احداث بوستان پدافند غیرعامل، ارسال پیامک با موضوع پدافند غیر عامل، درج پیام های پدافند غیر عامل در سربرگ مکاتبات و… عناوین طرح ها و برنامه های مختلف برنامه ریزی شده برای هفته پدافند غیرعامل است.