تداوم شرایط نارنجی سامانه بارشی در استان تهران
تداوم شرایط نارنجی سامانه بارشی در استان تهران
تهران- مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از تداوم شرایط نارنجی سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: مردم مراقب باشند و کنار رودخانه ها اتراق نکنند.

به گزارش شهریاریها ،حامد یزدی مهر، بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران از تداوم فعالیت سامانه بارشی ضمن تأیید هشدار سطح نارنجی که در تاریخ سوم مرداد ماه صادر شده بود خبر داد و اظهار داشت: زمان شروع فعالیت سامانه بارشی از شنبه هشتم مرداد ماه تا اواخر وقت یکشنبه نهم مردادماه پیش بینی شده است.

یزدی مهر با اشاره به اینکه مخاطره مذکور شامل رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد در استان تهران به ویژه ارتفاعات و نیمه شمالی پیش بینی شده است گفت: جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی صاعقه در این مناطق مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گرد و خاک موقت و کاهش شعاع دید در زمان فعالیت سامانه بارشی اعلام شده توصیه کرد از همه شهروندان و مردم می‌خواهیم از قرار گرفتن در کنار درختان فرسوده و تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

وی در خصوص عدم جابجایی عشایر کوچ رو و عدم صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیل‌ها و رودخانه‌ها هشدار داد و اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

یزدی مهر با بیان اینکه استحکام سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از اهمیت ویژه برخوردار است گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی راهداری شهرداری‌ها وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران از آمادگی‌های لازم برخوردار هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران عنوان داشت: از همه شهروندان می‌خواهیم در هنگام مواجهه با سیل از فاضلاب‌ها و جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنند، اگر پیاده هستند از نقاطی که سطح آب از زانو بالاتر از عبور نکنند، هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنند و در صورت ترک خانه اشیا گران قیمت را در محل‌هایی بالاتر بگذارند و درها را قفل کنند و اگر مجبور هستند در آب حرکت کنند از یک چوب دستی برای امتحان استحکام زمین استفاده کنند در منطقه سیل زده رانندگی نکنند و اگر سیل اطراف خودرو را گرفت رهایش کنند و در جریان سیل شنا نکنند در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها عبور نکنند و جریان آب و برق و گاز را قطع کنند.