تداوم شرایط جوی ناپایدار در البرز
تداوم شرایط جوی ناپایدار در البرز

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همان طور که در روزهای اخیر پیش‌بینی شده بود، طی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش وزش باد و در ساعاتی افزایش گرد و خاک در آسمان استان بودیم. وی تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی […]

weشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همان طور که در روزهای اخیر پیش‌بینی شده بود، طی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش وزش باد و در ساعاتی افزایش گرد و خاک در آسمان استان بودیم.

وی تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی طی روزهای آینده آسمان استان البرز نیمه ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که آیا در این هفته باز هم شاهد کاهش کیفیت هوا و افزایش گرد و خاک خواهیم بود، گفت: با توجه به افزایش وزش باد برای عصر روز دوشنبه پیش‌بینی این وضعیت را داریم.

رحمانیان گفت: همچنین برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه برای نقاط مختلف استان البرز آسمانی صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته شاهد کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در نقاط و شهرستان‌های مختلف البرز بودیم به صورتی که دمای هوا در روز شنبه به 26 درجه بالای صفر در کرج رسید.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز ادامه داد: طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه پیش‌بینی افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا را داریم.

رحمانیان گفت: از صبح روز سه‌شنبه تا پایان هفته، با کاهش گرد و خاک آسمان البرز نیمه ابری شده و در برخی ساعات در ارتفاعات انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

وی با اشاره به بارندگی روز جمعه در نقاط مختلف استان البرز گفت: اگر چه بارش‌های آسمانی موجب تلطیف هوا شد، اما به اندازه‌ای نبود که بتواند مشکلات کم‌آبی را برطرف کند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پایان اظهار داشت: امیدواریم در هفته‌های آینده و با توجه به تغییر شرایط جوی در فصل پاییز، شاهد بارش‌های بیشتری باشیم.