تداوم بارندگی‌ تا روز دوشنبه/تهران ۱۰ درجه سردتر می شود
تداوم بارندگی‌ تا روز دوشنبه/تهران ۱۰ درجه سردتر می شود

شهریاریها : سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که امروز و فردا هوای اغلب نقاط غرب و شمال غرب کشور بارانی است و در برخی نقاط با برف و رگبار و رعد و برق نیز همراه خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز نیز […]

we1شهریاریها : سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که امروز و فردا هوای اغلب نقاط غرب و شمال غرب کشور بارانی است و در برخی نقاط با برف و رگبار و رعد و برق نیز همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز نیز سامانه باران‌زا در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس، سبب بارش باران و برف، وزش باد در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق می‌شود.

احد وظیفه اعلام کرد: امروز شدت بارش‌ها را در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و از بعد از ظهر در استان گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی کردیم.

به گفته وی فردا یکشنبه علاوه بر نواحی یاد شده، دامنه‌های شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور و با شدت کمتر برخی نقاط شمال شرق تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد. شدت بارش در روز یکشنبه در سواحل غربی و مرکزی خزر، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، شمال خوزستان، شمال آذربایجان شرقی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان است.

آن گونه که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرده است روز دوشنبه آخر وقت ضمن کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما در ارتفاعات و ۵ تا ۷ درجه ای در سطح استان به تدریج از میران بارش‌ها در غرب و نیمه جنوبی کشور کاسته می‌شود و اوج بارش‌ها در کرانه‌های خزر متمرکز خواهد شد.

امروز و فردا در تهران باراش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز ۱۳ و ۷ درجه سانتیگراد اعلام شده است.