محمد تاجیک : *در چند سال اخیر ، تعدادی از تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی برای تبلیغ و اطلاع رسانی آثارشان به صفحات پر بازدید اینستاگرامی تبلیغ یا به قول معروف رپرتاژ آگهی می دهند و البته مبالغی را نیز براساس عرف موجود به این صفحات پرداخت می کنند […]

محمد تاجیک :

*در چند سال اخیر ، تعدادی از تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی برای تبلیغ و اطلاع رسانی آثارشان به صفحات پر بازدید اینستاگرامی تبلیغ یا به قول معروف رپرتاژ آگهی می دهند و البته مبالغی را نیز براساس عرف موجود به این صفحات پرداخت می کنند .

*فارغ از این موضوع بسیار مهم که برخی از همین صفحات تعریف و تمجید های اغراق شده درباره این آثار منتشر می کنند ، تبلیغ آثار ضعیف در این صفحات ، کارکرد معکوسی پیدا کرده است .

*مثلا دیشب وقتی کامنتهای تماشاگران یکی از فیلمهای پر سروصدای اکران شده اخیر را می خواندم دیدم که اکثر کامنتها ، در اعتراض به کیفیت ضعیف فیلم است و به نوعی این پست اینستاگرامی ، به جای اینکه به تبلیغ آن فیلم تبدیل شود به ضد تبلیغ تبدیل شده است .
مخاطب این صفحات ، با خواندن این کامنتها به جای اینکه به دیدن این آثار ترغیب شود کلا قید تماشای آنها را می زند. البته این نوع تبلیغ ، به نوعی تبلیغ واقعی برای تماشاگر است .چون از کامنتها می فهمد که با چه نوع اثری روبروست .

*مثلا یکی از سرگرمی های من در این روزها این است که کامنتهای مخاطبان درباره کارهای آقای منوچهر هادی را بخوانم ، کامنتهایی که به شدت به او و کارهای اخیرش انتقاد می کنند ، ولی خدا را شکر خب اعتماد به نفس برادر منوچهر هادی آنقدر بالاست که خیلی توجهی به این انتقادات نداشته و ندارد و کار خودش را می کند.