تاکید دکتر حق وردی نسبت به هم افزایی مردم و مسئولین در رفع مشکلات
تاکید دکتر حق وردی نسبت به هم افزایی مردم و مسئولین در رفع مشکلات
نشست ادارات شهر فردوسیه با دکتر حق وردی نماینده حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی ، روسای شوراهای روستایی حریم برگزار شد

به گزارش شهریاریها ،نشست ادارات شهر فردوسیه با نماینده حوزه مشق در محل شهرداری با حضور دکتر حق وردی نماینده محترم مردم شهرستان های شهریار ، قدس و ملارد در محلس شورای اسلامی ،مهندس عبدالعلی معاونت عمرانی فرمانداری شهریار ، علیرضا اسدی شهردار فردوسیه و اعضای شورای اسلامی شهر ، روسای ادارات شهر فردوسیه و شهرستان شهریار ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، روسای شوراهای روستایی حریم ، عصر امروز در محل دفتر شهردار فردوسیه برگزار گردید .

ذکر این نکته ضرورت دارد؛ سلسله نشست های دوره ای دکتر حق وردی نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی که اخیرا در شهرها و مناطق حوزه مشق و با حضور مسئولین شهری و شهرستانی برگزار می گردد، در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات و نیازهای آنها صورت پذیرفته و هدف از آن، مشارکت عمومی در رفع مشکلات است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فردوسیه، نشست نماینده حوزه مشق با مدیران شهر فردوسیه در حالی برگزار گردید که ابتدا علیرضا اسدی شهردار فردوسیه ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین، نسبت به طرح مشکلات شهری و استمداد از نماینده شهرستان و دیگر دستگاه های منطقه جهت رفع آنها مواردی ایراد نمود.

بر اساس این گزارش، شهردار فردوسیه با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر فردوسیه گفت: شهر فردوسیه در دو دهه گذشته متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و بسیاری از اراضی خود را طبق تقسیمات کشوری صورت گرفته از دست داده است و امروز این اراضی مستعد در حوزه شهرهای همجوار (شهریار، صباشهر و شاهدشهر) قرار دارد، در حالیکه این حجم از زمین می توانست آینده کشاورزی، صنعتی و خدماتی شهر فردوسیه را تحت الشعاع قرار داده و پیشرفت این شهر را تضمین نماید.

اسدی تصریح کرد: تقسیمات کشوری صورت گرفته به نوعی حجم گسترده ای از اراضی بکر و مستعد شهر فردوسیه را منفک و در حوزه شهرهای همجوار قرار داده است و از اینرو انتظار می رود با هدایت مدیران ارشد شهرستان تدابیری اتخاذ گردد تا حال که این اراضی از فردوسیه منفک شده است، شهرداری های همجوار نسبت به ارائه امکانات در همان حوزه بویژه اصلاح و تعریض راه های مواصلاتی شهر مذکور به فردوسیه و همچنین ساماندهی بخشی از ورودی های این شهر مشارکت داشته و همکاری لازم در این خصوص مبذول فرمایند.

اسدی در همین راستا افزود: ضمن تشکر از مدیران شهر شهریار در تملک بخشی از حاشیه پیچ گردو که در گذشته بسیار خطرآفرین بود، انتظار می رود نسبت به تملک اراضی باقیمانده این معبر، شرایطی فراهم آورند تا با همکاری دوجانبه شهرداری های شهریار و فردوسیه، خطرات ترافیکی این مسیر کلا مرتفع گردد و شاهد بروز تصادفات جاده ای در این معبر نباشیم.

شهردار فردوسیه در ادامه ضمن ابراز نگرانی از احتمال انتقال فاضلاب شهری وحیدیه و شهریار به مسیل موصوف به رودخانه حاشیه فردوسیه خاطرنشان کرد: اخیرا زمزمه هایی مبنی بر احتمال انتقال فاضلاب شهری شهریار و وحیدیه با پایین دست شهریار آنهم از طریق مسیل حاشیه فردوسیه شنیده می شود که همین امر موجی از نگرانی در مسئولین و شهروندان را رقم زده است که این دغدغه در راستای پیشگیری از معضلات و خطرات زیست محیطی طرح مذکور است که جا دارد نسبت به بازنگری و پیشگیری از وقوع چنین رخداد تلخ زیست محیطی، از تخریب آینده شهر فردوسیه ممانعت بعمل آید. چرا که در صورت این واقعه ناپسند، آسیب زیست محیطی غیرقابل جبرانی گربانگیر شهر فردوسیه بویژه ساکنین حاشیه این مسیر (شهرک ثامن الائمه، یوسف آباد صیرفی، رامین و وسطر) خواهد شد. بنابراین از مسئولین شهرستان تقاضای رسیدگی به این معضل را داریم.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه، هر یک از مدیران ادارات شهر و شهرستان و همچنین روسای شوراهای روستایی ضمن طرح مشکلات، توضیحاتی در خصوص موارد مطروحه ارائه نمودند.

دکتر حق وردی نیز در پایان جلسه ضمن تشکر از برگزار کنندگان نشست مذکور، نسبت به هم افزایی مردم و مسئولین در رفع مشکلات تاکید داشت و از حاضرین در جلسه خواست تا با مطالعه مشکلات و ارائه پیشنهادت کارشناسی شده، نسبت به رفع مشکلات حوزه مشق مشارکت نمایند.