بیمه‌ها هیچ مسئولیتی در قبال بیماران نمی‌پذیرند
بیمه‌ها هیچ مسئولیتی در قبال بیماران نمی‌پذیرند

شهریاریها : رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا گفت: از سال 73 طبق قانون توسعه باید تمامی مردم تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند که متاسفانه با درست اجرایی نشدن این قانون شاهد برخورد بین بیمار و پزشک شدیم. وی با بیان اینکه تصویب قانون بیمه فراگیر نشان از توجه […]

72847_841شهریاریها : رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا گفت: از سال 73 طبق قانون توسعه باید تمامی مردم تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند که متاسفانه با درست اجرایی نشدن این قانون شاهد برخورد بین بیمار و پزشک شدیم.

وی با بیان اینکه تصویب قانون بیمه فراگیر نشان از توجه مسئولان به مردم دارد، ادامه داد: طبق قانون مصوب باید بیمه‌ها هزینه‌های درمان بیماران را تقبل کنند و تنها بخش اندکی از هزینه‌ها بر دوش مردم باشد، درحالی‌که این امر اکنون برعکس شده و بیمه هیچ مسئولیتی در قبال بیماران نمی‌پذیرد.

خضری با اشاره به مشکلات بیمارستان‌ها تصریح کرد: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده است؛ چرا که بسیاری از بیمه‌ها از پرداخت به موقع بدهی بیمارستان‌ها سرباز می‌زنند و این امر باعث بی‌اعتمادی بیمارستان‌ها به بیمه و همچنین سردرگمی بیماران شده است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه بیمه‌ها باید پس از دوهفته بعد از ارائه فیش بیمارستان، تا 60 درصد از بدهی بیمارستان‌ها را بپردازند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بی‌‍رویه هزینه‌های درمان و متعهد نبودن و تاخیر در پرداخت حق بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها، اگر مسئولان تدابیری برای جبران مشکلات حوزه بهداشت اتخاذ نکنند، به طور حتم در سال‌های آینده شاهد فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر برای کشور خواهیم بود.