بیستمین یادواره 150 شهید شهر ملارد برگزار شد
بیستمین یادواره 150 شهید شهر ملارد برگزار شد

شهریاریها :در اولین روز از ماه محرم با حضور سردار علی فضلی، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستانی، بیستمین یادواره شهدای شهر ملارد برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همزمان با اولین روز از ماه محرم و با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ملارد و […]

متفرقهشهریاریها :در اولین روز از ماه محرم با حضور سردار علی فضلی، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستانی، بیستمین یادواره شهدای شهر ملارد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همزمان با اولین روز از ماه محرم و با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ملارد و جمعی از مسئولین، یادواره 150 شهید شهر ملارد در  محل مصلی این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسین حسینی نوری اظهار داشت: بر اساس آموزه های قرآنی و دین اسلام، معیار برتری انسانها شناخت و معرفت الهی است و شهدا نیز با علم به این موضوع در گام اول سلوک خویش، به کسب معرفت الهی پرداختند که در نهایت نیز منجر به عروج ملکوتی آنان شد.

امام جمعه شهرستان ملارد عنوان کرد: معرفت به دین، حب اهل بیت (ع) و عمل به آموزه های دینی که موجب انش انسانها با عبادت می شود، از جمله خصائص شهدا بود.

وی افزود: معرفت به ولایت مطلقه فقیه نیز از دیگر مواردی است که در رفتار و منش شهدا و رزمندگان بسیار مشهود بود و امروز نیز این مساله را می توان در وصیت نامه شهدا به وضوح مشاهده کرد.

یادواره شهدا بستر پیوند نسل اول و چهارم انقلاب اسلامی است

در ادامه این مراسم سرهنگ محمد قدیری بیان کرد: هر ساله و به همت بازماندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا، مراسم گرامیداشت یادو خاطره 150 شهید شهر ملارد همزمان با روز اول ماه محرم برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملارد با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و آگاهی بخشی به نسل جوان در خصوص وقایع هشت سال دفاع مقدس، گفت: برای نهادینه کردن هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان باید برنامه های فرهنگی مناسبی برگزار کرد تا بتوان آرمانها و اهداف شهدا و امام راحل را در قالب اینگونه برنامه های فرهنگی به نسل چهارم انقلاب منتقل کرد.

این مسئول افزود: برگزاری یادواره شهدا یکی از موثرترین این برنامه ها است، این مراسم بواسطه حضور پدران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگانی که به بازگویی خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس می پردازند، موجب می شود نسل جدید انقلاب که از نزدیک شاهد حوادث و وقایع جنگ تحمیلی نبوده اند، بهتر و ملموس تر این دوران را درک کنند.

وی به حضور پرشور نسل جوان در اینگونه مراسم اشاره کرد و متذکر شد: همانطور که مشاهده می شود استقبال جوانان و نوجوانان از اینگونه مراسم بسیار پرشور است که همین شور و شعف برای اطلاع و آگاهی از دوران هشت سال دفاع مقدس می تواند زمینه ساز پیوندی عمیق و ناگسستنی میان نسل اول انقلاب و نسل چهارم باشد.

بازگویی خاطرات دفاع مقدس، بهترین شیوه در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

در بخش بعذی مراسم سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان به ذکر خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت المقدس و ایثارگری مبارزان راه خدا در آزادسازی خرمشهر پرداخت و اظهار داشت: جوانان  و نوجوانان امروز ما باید با ایثارگری غیورمردان این مرز و بوم در حفظ وجب به وجب خاک پاک ایران اسلامی آشنا شوند که حضور در مراسم یادواره شهدا و بازگویی خاطرات یکی از بهترین و موثرترین این راه ها است.

این مسئول عنوان کرد: برای اجرای عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد 135 گردان از نهادهای مختلف مانند ارتش، بسیج، سپاه و… سازماندهی شدند چراکه رژیم بعث عراق برای جلوگیری از سقوط خرمشهر و بازپس گیری خاک ایران توسط رزمندگان اسلام، منطقه تصرف شده را تقریبا به یک پادگان نظامی تبدیل کرده بود .

وی ادامه داد:تجهیزات و امکانات ما به هیچ وجه با دشمن برابری نمی کرد به همین دلیل رزمندگان ناگزیر بودند از تاریکی شب برای انجام عملیات نهایت استفاده را ببرند و در واقع جنگ در این منطقه، مقابله گوشت، پوست و استخوان در برابر نیروهای زره پوش بود.

اهداف متعالی امام راحل در بیداری امروز جهان اسلام آشکار شد

سردار فضلی اضافه کرد: اما جوانان ما ایثارگرانه و غیورمندانه جنگیدند تا اینکه در روز سوم خرداد سال 61 پس از بیست ماه از سقوط خرمشهر، بار دیگر پرچم پر افتخار ایران اسلامی بر مناره مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.

این مسئول با اشاره به جمله تاریخی امام راحل که فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد”، گفت: به راستی هم همینطور بود چراکه اگر مددهای غیبی هداوند و فداکاری غیورمردان ایران نبود، فتح خرمشهر و بازپس گیری این منطقه از خاک ایران با توجه به تجهیزات و امکانات دشمن، بسیار سخت و دور از ذهن بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: زمانی که امام راحل فرمودند” فتح خرمشهر، فتح خاک نیست فتح ارزشهای اسلامی است” شاید آنروز متوجه منظور و مفهوم سخن ایشان نشدیم اما امروز در بیداری جهان اسلام مشخص شد امام چه آرمانها و اهداف بلندی را نشانه گرفته بودند.