بودجه سال 92 شهرستان قدس 87 میلیارد ریال اعلام شد
بودجه سال 92 شهرستان قدس 87 میلیارد ریال اعلام شد

گروه اقتصاد شهریاریها : سومین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار و طی آن بودجه سال 92 شهرستان قدس 87 میلیارد ریال اعلام شد. به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای نشست که ظهر امروز برگزار شد، معاون بودجه دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری […]

no-photoگروه اقتصاد شهریاریها : سومین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار و طی آن بودجه سال 92 شهرستان قدس 87 میلیارد ریال اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای نشست که ظهر امروز برگزار شد، معاون بودجه دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری تهران اظهار داشت: اعتبار تملک دارایی های سرمایه استان تهران در سال جاری معادل سه میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 6/5 درصد رشد داشته، البته با توجه به این که 450 میلیارد ریال از این میزان مربوط به برنامه پنجم توسعه است و امسال به بودجه افزوده شده، بودجه امسال نه تنها رسد نداشته بلکه رشد منفی هم داشته است.

احمد قاسمی اظهار کرد: با توجه به محدودیت بودجه بهتر است مسئولان شهرستانی هیچ پروژه تازه ای را شروع نکنند و پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانند، در هزینه های جاری تا حدامکان صرفه جویی شود و پرداخت مطالبات اجتناب ناپذیر در اولویت قرار گیرد.

این مسئول با نظر به این که یک سوم از بودجه استان هنوز توزیع نشده، عنوان کرد: انتظار می رود با توجه به مشکلات و معضلات قدس توجه ویژه ای به این شهرستان شود و بودجه قابل توجه ای به این منطقه تعلق بگیرد.

برخی ادارات و سازمانها در شهرستان قدس فاقد ساختمان هستند

همچنین در ادامه این نشست، معاون مالی و برنامه ریزی فرماندار قدس اعلام کرد: در جلساتی که پیش از این با اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان برگزار شد پیشنهادات اعتباری به استانداری ابلاغ شد که متاسفانه میزان بودجه با میزان انتظارات مطابقت ندارد.

رحمان علیزاده اضافه کرد: از مجموع 15 درصد اعتباری که به استانها تعلق گرفته، سهم استان تهران 3/63 درصد و از این میزان سهم شهرستان قدس 2/5 درصد است که معادل 78 میلیارد ریال می شود و از این میزان نیز 825 میلیون سهم الزامات استانداری و مابقی اعتبار قابل توزیع شهرستان است.

علیزاده یادآور شد: سالهای گذشته شهرستان قدس اعتباری مبنی بر تازه تاسیس بودن شهرستان کسب می کرد که متاسفانه این مبلغ نیز امسال حذف شده در حالی که هنوز شهرستان با مشکلات بسیاری برای تاسیس ادارات مواجه است و هنوز بسیاری از ادارات و سازمان ها ساختمانی ندارند.

این مسئول گفت: مقدار بسیار زیادی هم از اعتباراتی که سال گذشته به شهرستان قدس تخصیص داده شده بود به ریال تبدیل نشد و از این بابت قدس با مشکلات بسیاری روبرو شد و این انتظار می رود که این مشکل اعتبار برطرف شود